• Dag allerliefste Q'ers,
    Zoals de titel al zegt, heb ik extreme titel struggles voor mijn nieuwste boek. Het is bijna volledig af (ik zit aan hoofdstuk 17 van de 20), maar heb nog steeds geen goede titel gevonden.
    Hierbij dus de vraag of jullie me kunnen helpen.
    De samenvatting van het boek:


    Wanneer Danielle’s oudere tweelingzus sterft, ziet ze haar zorgeloze leventje uit haar handen glippen. Van de ene op de andere dag wordt ze kroonprinses, met de bijbehorende verantwoordelijkheden en plichten. Niet alleen worstelt Danielle met haar nieuwe positie als toekomstige koningin, ze wordt ook nog eens gedwongen om een waardige man te vinden, die haar kan bijstaan in haar koninklijke taak.
    Er worden negen mannen naar het kasteel gestuurd, die allemaal een poging doen om Danielle’s hart te winnen.
    De dood van haar zus, de plotse veranderingen en de negen mogelijke minnaars maken Danielle’s leven een puinhoop, maar ze moet zich sterk zien te houden. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor haar land, dat haar iedere dag dierbaarder wordt.


    Daarbij wil ik ook nog even de titels van mijn vorige boeken meegeven: De laatste dans, Vruchteloos en Avondrood. Ik ben dus meer fan van simpele titels en Nederlandse titels.
    Momenteel heet het boek 'De erfgename', maar mneh. Ik ben er niet blij mee.

    Hebben jullie een idee?
    + om wat meer motivatie te geven: wie me kan helpen, krijgt natuurlijk wat credits *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    (On) vervangbaar
    Met of zonder haakjes, omdat ik 't gevoel krijg dat haar zus onvervangbaar is, maar zij haar nu wel min of meer moet vervangen.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (On) vervangbaar
    Met of zonder haakjes, omdat ik 't gevoel krijg dat haar zus onvervangbaar is, maar zij haar nu wel min of meer moet vervangen.


    Ohh die is nice!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik vind de titel die je nu hebt eigenlijk wel leuk, zou zo meteen niet iets beter weten c: Het past ook wel mooi in het rijtje van je andere titels.
    k heb het ook al eens gehad dat ikzelf totaal geen fan was van een werktitel, maar toen zeiden een paar mensen tegen me 'maar da's toch een kei leuke titel, die klinkt super mysterieus!' en toen dacht ik: tiens, misschien wel ja :')
    Maar ja, uiteindelijk vind ik (in mijn bescheiden mening) ook dat een titel, zeker als je ermee verder wil gaan, best uit jezelf komt.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2020 - 15:15 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    @SPECS: inderdaad een heel mooie, maar ik heb liever geen haakjes in mijn titel :/
    @Promare: ben ik het niet helemaal mee eens. Zo heb ik Avondrood gevonden omdat een user Morgenrood voorstelde, dus het kan maar helpen om anderen erbij te betrekken (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wat vinden jullie van 'Tweedehands Tiara'?

    Mneh, ik heb hem zelf al weer afgevoerd

    [ bericht aangepast op 17 maart 2020 - 17:08 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Voetsporen / In jouw voetsporen / ...

    Afgeleid van het gezegde 'in iemands voetsporen treden' ?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Frodo schreef:
    @SPECS: inderdaad een heel mooie, maar ik heb liever geen haakjes in mijn titel :/
    @Promare: ben ik het niet helemaal mee eens. Zo heb ik Avondrood gevonden omdat een user Morgenrood voorstelde, dus het kan maar helpen om anderen erbij te betrekken (:

    Met inspiratie zoeken bij anderen ben ik het ook helemaal eens, maar dan komt de laatste versie nog uit jezelf. Het is me meer te doen om echt letterlijk een titel te nemen die iemand anders voorstelt. Maar meningen verschillen en je moet uiteindelijk gwn doen wat goed voelt (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Frodo schreef:
    @SPECS: inderdaad een heel mooie, maar ik heb liever geen haakjes in mijn titel :/
    @Promare: ben ik het niet helemaal mee eens. Zo heb ik Avondrood gevonden omdat een user Morgenrood voorstelde, dus het kan maar helpen om anderen erbij te betrekken (:


    Je kunt hem ook zonder haakjes doen zoals ik al voorstelde 😜
    Maar er zijn vast nog heel veel opties, je komt er wel uit 😊


    You were born original, don't die as a copy.

    How about
    Overwinnen?

    Dit heeft betrekking op het overwinnen van haar zus en alle ellende

    Spiegelbeeld
    Heeft niet echt betrekking maar ik vind hem er wel bij passen, al geen idee hoe:)

    [ bericht aangepast op 17 maart 2020 - 17:50 ]


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik weet zo nog geen titel, maar zou er zelf in ieder geval iets met hart in verwerken.
    Dit omdat ze haar zus' leven als het ware gaat leven, dus haar hart/passie(?) overneemt.
    En omdat die mannen natuurlijk haar hart gaan veroveren ^^

    Daarbij: gaat het boek over rouw, succesvol koningin worden, de liefde vinden? Dat zou ik mee laten spelen in de afweging voor een titel.
    Probeer de sfeer van je verhaal in woorden te vangen.

    Eén woord vind ik zelf vaak het krachtigst voor een titel. Maar enorm moeilijk om de essentie in één woord te vangen.

    Misschien kun je een titel nemen die juist slaat op die 9 mannen? De negen minnaars, zoiets dergelijks.

    Je boek doet me tot nu toe erg denken aan de selectie!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik was aan Wervelwind aan het denken, want het lijkt me een beetje alsof dat een accurate beschrijving is van wat er door je boek heen met Danielle gebeurd, maar het is misschien ook wat vergezocht?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Een nieuw lot

    Een nieuwe fase

    Nieuwe positie

    Wanneer alles anders wordt

    Na jouw dood zijn we hetzelfde

    Nieuwe functie; nieuwe kansen

    De kroon met Negen zijdes




    Oke, meer titels gaan er niet komen voorlopig 😅 maar hopelijk heb ik je wellicht kunnen inspireren. Succes in ieder geval!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Negen duetten?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.