Uiteraard zijn beide gevaarlijk, maar als ik zou moeten beslissen wat gevaarlijker was, zou ik zeggen dat angst gevaarlijker is. Angst verspreid heel snel, zelfs onbewust.
Ik ben zelf altijd wel een nuchtere persoon en ook al voel ik geen angst, ik voel wel de stress dat het zomaar verkeerd kan gaan dat samen gaat met het heerlijke gevoel van hartkloppingen en druk de borst.
Al ben ik dat gevoel wel gewend, het gebeurd wel vaker de afgelopen tijd.
Ik kan best inzien dat mensen paranoïde gaan worden als dit doorschiet, en naar mijn mening gaat dat ook gebeuren, maak niet uit welke beslissing de regering gaat nemen.
Gisteren, had ik nog het debat gekeken, voor het eerst dat ik 2,5u lang voor de buis zit naar politiek te kijken. Er werd veel gepraat of ze een complete lockdown moest doen, of niet.
Veel partijen zeggen beide, want een total lockdown zou de meeste mensen beschermen, zou je bedenken, maar wat voor angst komt daar vrij? Hoelang moet zo'n lockdown duren? Rutte zei dat, dit alleen werkt als je in lockdown blijft tot de vaccins er zijn, anders komt het net zo hard weer terug, want de virus is er nou eenmaal, en ik zie dat wel in.
Ik wil geen angst zaaien, dat is het laatst wat ik wil doen, zeker aangezien ik zei dat angst erg gevaarlijk is.
Angst laat men dus dingen doen die gevaarlijk zijn dan de Corona zelf, en dat maakt de situatie niet beter.