|
•KEYS OF LOCKE HOUSE• Er hebben altijd al mysterieuze dingen plaatsgevonden rondom ‘keyhouse’, te Matheson/Lovecraft, Toebehorende aan de familie Locke. Maar na het overlijden van de laatste eigenaar is er niemand meer in het huis gekomen. Velen zeggen dat het er spookt. Anderen zeggen dat een seriemoordenaar het huis gekraakt heeft en er diens intrek heeft genomen. Een ander klein groepje zegt dat het huis op instorten staat en de gemeente gemeld heeft dat verboden terrein is. Echter is er een nog kleinere groepering die de waarheid weet. Er is wel degelijk iets vreemds aan de hand in het huis, echter zou niemand het geloven als ze te horen krijgen wat de reden is. Zeker niet als er magische sleutels in het spel zijn. Toch zijn er genoeg mensen die er wel in geloven. Er zijn drie groeperingen die weten van het mysterie van ‘Keyhouse’. ‘The Legion, ‘Guardians of the Keys’ en ‘The Others’.Gebaseerd op Locke&Key •THE LEGION• Waar ‘The Legion’ precies vandaan komen en wat ze precies zijn is onduidelijk, maar één ding is duidelijk. Ze zijn door een soort portaal met de Omega-sleutel en de zwarte deur deze wereld binnengekomen, nestelen zich binnen een menselijke host en nemen deze compleet over. Hun enigste doel is het vergaren van de sleutels, met één sleutel in het bijzonder. De Omega-sleutel. En ze zullen over lijken gaan om hem te krijgen. •THE GUARDIANS OF THE KEYS• Dit zijn de mensen die ingewijd zijn in de geheimen van de sleutels en gezworen hebben deze te bewaken. Natuurlijk mogen ze nog wel gebruikt worden, maar met mate. ‘The Guardians of the Keys’ was als eerst opgericht door de Locke familie en diens nauwe vertrouwelingen, maar naarmate de groep uit elkaar viel, door verhuizingen en moorden, werd er door de overlevenden besloten om het hun (klein)kinderen door te geven. Toen de groep echt uit elkaar viel kreeg elk lid een sleutel om te bewaken. Sommigen zijn hem in de loop der tijd kwijt geraakt, anderen houden zich nog steeds schuil en op hun hoede. •THE OTHERS• ‘The Others’ zijn buitenstaanders die eerder nog niets met de sleutels te maken hadden, maar er om één of andere manier mee in aanraking zijn gekomen. Misschien vrienden van een Guardian of je hebt per ongeluk eens iets meegekregen over de sleutels, of per toeval tegen een sleutel aan zijn gelopen. |
•DE SLEUTELS• Ik ga nog geen uitleg geven over de sleutels, aangezien dat juist ook interessant is om in de RPG uit te vinden. De sleutels zullen dan ook niet direct aangeven waar ze horen, tenzij het al duidelijk genoeg is of het personage weet welke sleutel het is. (Dit graag niet te vaak, vanwege META spelen.)Mensen die de TV Serie kennen zullen bijvoorbeeld dus enkelen al wel weten. Zodra een sleutel in het spel is zal ik die wel in een overzicht in het begin topic zetten. Langzaamaan zal er dan steeds meer informatie bijkomen. Wat ik al wel verteld, is dat oningewijde volwassenen (boven de 30) niets van de sleutels zullen herinneren. Ook al maken ze de magie zelf mee, snel nadat het gebeurd is zullen ze het vergeten en doorgaan met hun leven alsof er niets gebeurd is. Hou hier dus rekening mee als je een volwassen 'The Others' maakt. In de RPG maak ik niet enkel gebruik van de sleutels van de TV Serie, maar ook sleutels uit de Graphic Novels en zelfbedachte. Wil je geen spoilers over de sleutels? Dan is deze RPG jammer genoeg niet voor jou. ): Zodra er sleutels bekend zijn gemaakt, zal ik die hier ook in het topic zetten. {Ben op dit moment nog bezig met het maken van de sleutels in Adobe Illustrator. (:} •DE FLUISTERINGEN• Soms zullen mensen de sleutels horen fluisteren in bepaalde situaties en locaties. Soms zal een sleutel zich ontwaren tot bepaalde personages. Soms openbaart een sleutel zichzelf en diens locatie naar iedereen toe, soms zit er een raadsel, puzzel of kleine opdracht aan vast. Dan is het een kwestie van wie als eerste de locatie vind / de opdracht oplost. Let er wel op dat jij je wel in de buurt moet bevinden, als de fluisteringen bijv. aangeven dat het in de buurt is van 'Keyhouse' en jij bent helemaal aan de andere kant van de wereld of zelfs in de stad van Matheson/Lovecraft, kan je niet meedoen, zelfs al heb je de 'Anywhere key'. Je bent dan namelijk niet dichtbij genoeg om de fluistering te horen. In de RPG zullen sleutels/fluisteringen aangegeven worden met onderstaande sleutel divider. |
|
|
•HOE BEGINT DE RPG• De RPG zal starten met dat iedereen bezig is met diens dagelijkse leven, op 3 april, maar dat ze opeens allemaal een fluistering horen, (behalve de volwassenen 'The Others'.). Deze zal hen bewegen om naar Matheson/Lovecraft te komen, maar waarvoor weten ze niet, dat is iets wat ze daar uit moeten zien te vogelen. 'The Legion' hoopt natuurlijk op de Omega Key, 'The Guardians' zijn erop gebrand om het mysterie te ontrafelen en 'The Others' weten niet precies wat ze moeten doen, maar besluiten er uiteindelijk wel gehoor aan te geven. Het speelveld zou dan ook voornamelijk Matheson/Lovecraft zijn. Over de school / Omgeving / etc. komt later nog meer. •LOCATIES• •DE REGELS• •DE SPELERS• De spelers kunnen net zoals bij elke RPG een rol aanmaken {DUH}. Gaan ze voor de lol achter de sleutels aan of zit er een dieper gelegen gedachte achter? Gebruiken ze de sleutels voor goed of voor slecht? Geloven ze überhaupt in de magie van de sleutels? Er zijn vele mogelijkheden! •HET LIJSTJE•: •DE DEELNEMERS• •VROUWEN• • Vrouw gereserveerd voor DreamerN • Others • Vrouw gereserveerd voor Darby • The Legion • Vrouw gereserveerd voor Henson • Others • • •MANNEN• • BRENTON "BRENT" WALDEN • DreamerN • Guardian of the Keys • Man gereserveerd voor Darby • Others • Man gereserveerd voor Locke • Guardian of the Keys • • |
[ bericht aangepast op 11 april 2020 - 19:08 ]
Credendo Vides