Hoi ik weet niet zo goed waar ik wil beginnen. Dus type ik maar lekker door en probrobeer die spaghetti boel in mijn hoofd uit elkaar te halen. Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Vlak nadat we een relatie kregen, ik denk ongeveer na 2 maanden kreeg ik een burnout. Deze had te maken met onopgeloste zaken uit mijn verleden. Om het even kort samen te vatten, mijn ouders zijn gescheiden toen ik vijf jaar oud was en dat is best wel een vecht scheiding geweest, waar ik en mijn broertje lang tussen hebben gezeten. Ik had altijd het gevoel dat ik nooit de juiste keuze kon maken, dat ik altijd één van beide partijen pijn deed en daarnaast dus ook altijd mezelf.
Mijn vader had daarnaast een heel hoop andere problemen en dat is ook de reden dat ik vijf jaar geleden het contact verbroken heb met hem, zijn nieuwe vrouw en mijn halfbroertje. Mijn moeder had ook een hoop frustraties en dat uitten ze heel erg naar mij toe als het oudste kind. Ze was/ is altijd heel manipulatief. Ik had altijd het gevoel dat ik moest opletten wat ik zei. Daarnaast probeerden ze me ook altijd tot van alles te dwingen. "als je dit of dat niet doet ga je maar naar je vader" "of ik zet je het huis uit" ze had ook woede problemen en gooide van alles door de kamer wanneer ze boos was of pakte ze bij mijn haren vast. Daarnaast is ze ook niet goed geweest voor mijn zelfverzekerheid. Ze heeft meerdere keren gezegd dat er iets mis is met mij, dat ik mezelf moet laten testen, dat er nooit iets goeds van me terecht zal komen en nog veel meer. Ze noemde me ook gek, sociaal gestoord of wenste me ziektes toe die ik hier niet hardop durf uit te spreken.
Ondanks dat alles denk ik dat ik helemaal niet gek of gestoord ben, maar ik ben wel beschadigd. Ik zoek veel bevesteging bij mensen, ben onzeker en ik denk dat ik een vorm van verlatingsangst heb ontwikkeld door de jaren heen.
De burnout daar ben ik weer helemaal bovenop gekomen. Gelukkig kreeg ik een hoop hulp van het ziekenhuis waar ik werk en studeer. Ik doe namelijk een duaal studie en dat houd ook in, dat ik 36 uur in de week werk en daarnaast studeer. Dat is best pittig want daarnaast woon ik ook nog op mezelf.
Ik leer er veel van en studeer zeker met plezier.
Met mijn moeder heb ik zins kort het contact verbroken. Het is niet makkelijk om als meid van 21 een volle baan te hebben, daarnaast te studeren en dan ook nog is op mezelf te wonen. Ik wil niet zeuren, want ik mag van geluk spreken dat ik binnen ben gekomen bij de studie en dat ik er zoveel kan leren. Maar ik wil alleen zeggen dat het niet makkelijk is.
Ik wil nog even terugkomen op mijn relatie. Mijn vriend heeft me gezien tijdens mijn grootste diepte punt en me er doorheen geholpen samen met wat vriendinnen en daar kan ik ze niet genoeg voor bedanken. Helaas, zoek ik nog altijd naar veel bevestiging bij mijn vriend, ben ik wel knap genoeg?, vinden mensen mij niet raar? shit zeg ik weer wat verkeerds? Ik denk dat ik soms ook wel kijk hoeveer ik kan gaan, omdat ik er zeker van wil zijn dat hij me niet verlaat. De laatste tijd krijg ik steeds meer discussies met mijn vriend erover. Zins dat hij een half jaartje geleden is begonnen met een nieuwe baan en daar ook veel cursussen voor volgt (mijn vriend is 26) heeft hij minder tijd over voor mij. We zagen elkaar best veel in de week en dat is nu soms nog, maar 1 dag in de week. Ik begrijp ook wel dat veel mensen dat normaal vinden, maar voor iemand die vrij onzeker is, is dat vrij lastig. De laaste keer dat ik een discussie had met mijn vriend, gaf hij aan dat hij mij niet kan beloven om er 100% voor me te zijn. Hij gaf ook aan dat hij heel erg veel van me houdt ( en dat geloof ik ook zeker want dat zei hij niet zonder tranen) maar dat hij twijfels heeft over de relatie. Ik denk dat ik het hem soms te zwaar maak. wat het last maakt is hoe meer twijfels hij heeft, hoe meer ik ga twijfelen en hoe onzekerder ik wordt. Ik sluit mezelf dan af om mezelf te beschermen, wanneer hij dit aanvoelt krijg ik die zelfde reactie terug. Dit zorgt ervoor dat de relatie in een afdalende spiraal zit en ik weet niet hoe ik deze moet onderbreken.
Ten eerste bedankt voor het luisterend oor en ik kan echt alle tips gebruiken. Een goede knuffel is ook welkom
[ bericht aangepast op 5 juni 2019 - 20:33 ]
blijf niet te lang hangen in medelijden, dan mis je de trein naar geluk