Mijn vriend en ik zijn ons sinds kort aan het verdiepen in alles wat te maken heeft met een huis kopen. En aangezien er toch ook wel heel wat Quizletters zijn rond de leeftijd waarop alleen gaan wonen heel normaal is, dacht ik dat het misschien wel fijn was om een topic te maken waarin we elkaar kunnen helpen bij de zoektocht en tips geven. Over huren trouwens ook! Zelf werk ik nu ongeveer een half jaar, mijn vriend een jaartje. We hebben al een klein spaarpotje bijeengespaard en gaan na de zomer bij verschillende banken langs om ons te informeren over leningen. Gelukkig zijn er al verschillende vrienden van me gaan samenwonen, dus hen kan ik ook altijd om hulp vragen! We hebben nog niet echt beslist of we gaan voor een nieuwbouw of een renovatieproject. We weten al wel dat we niet willen huren en niet willen bouwen. Er staan namelijk al zo veel huizen te koop, dat we wel iets zullen vinden dat ons aanspreekt (of ja dat hopen we toch). Zowel nieuwbouw als renovatie heeft voor- en nadelen en het gaat er vooral van afhangen hoeveel we gaan kunnen lenen en of we genoeg mensen kennen die handig zijn want dat zijn we geen van beiden haha. Een sleutel-op-de-deur project lijkt me ook wel een optie, een vriendin van me heeft dat gedaan en haar huis is echt prachtig én exact hoe zij het wil. Oké, ze heeft wel moeten bijbetalen voor de verschillende extra's die ze wilde, maar je kan ook gewoon kiezen om basic te starten (al denk ik dat je de vloeren ofzo wel beter meteen goed doet) en later te vernieuwen. Heeft er iemand al ervaring met een huis kopen? Of zijn er nog mensen die naar een huis zoeken? |
|
The soul needs autumn.