De meest besproken documentaire wereldwijd afgelopen maanden. Hierin vertellen Wade Robson en James Safechuck hun getuigenissen over de seksuele misbruik die zij als kind meemaakten met de wereldberoemde popster Micheal Jackson. Er is een grote controversie rond deze documentaire. Er zijn positieve, maar ook zeer veel negatieve reacties errond.
Wie heeft er allemaal ondertussen deze documentaire gezien?
De documentaire kan je nog hier bekijken via VRT.be of VPRO.
Let op: nog maar 3 dagen beschikbaar! Bekijk hem dus snel als je hem nog wil zien via deze sites.
Het duurt in totaal 4 uur, dus je moet er zeker wat tijd voor vrijmaken. En je moet beide delen hebben gezien, om echt een beeld te hebben.
Iedereen is uiteraard vrij om het al dan niet te geloven. Als je twijfels hebt over de getuigenissen, mag je ze zeker ook uitspreken, maar ik wil wel vragen goed na te denken over hoe en wat je het neerschrijft. Seksueel misbruik komt zéér vaak voor, dus vergeet niet dat mensen die dit meemaakten dit ook kunnen lezen. Het wordt veel verzwegen en een van de grootste redenen is de angst niet geloofd te worden.
Er kunnen goede punten zijn voor twijfel, ik weet het niet. Ik ben ze in ieder geval niet tegengekomen. Maar haal er aub niet de kleinste dingen eruit, want die zorgen ervoor dat slachtoffers van seksueel misbruik meer worden ontmoedigd erover te praten/hulp te zoeken. Ik bedoel dat mensen soms (onbewust) achter alles wel iets zoeken om in twijfel te trekken, ook bij dingen die eigenlijk logisch zijn.
Wat denken jullie erover (na het zien ervan)? Ben je anders gaan kijken naar MJ?
Aan de fans onder ons, hoe staan jullie hier tegenover?
Één ding dat ik wel al kwijt wil: ik geloof hen en enorme respect dat zij met dit verhaal naar buiten durven te komen.
Ik wil een tuin vol egels