Gisteren ging ik naar de opticien aangezien ik al langer wel wat moeite had met de presentaties bij hoorcolleges te kunnen lezen, maar afgelopen week zat ik bij m'n colleges en toen kon ik de slides helemaal niet meer lezen. Ik dacht toen: "Fuck, waarom zit ik hier überhaupt?" en toen leek het me slim om even langs de opticien te gaan.
M'n ogen zijn slechter dan ik dacht 😅 dus voor de verre afstanden krijg ik een bril. Die man zat zo van: "Ja, hij is dan wel voor de verte, maar als je in een college zit en je moet dingen opschrijven dan hoef je hem echt niet de hele tijd af te zetten voor je aantekeningen."
Veraf zie ik er ontzettend scherp door, ja, maar dan wordt het dichtbij minder scherp. "Je ogen wennen eraan" zei de opticien. Maar ik ging googlen en google maakt me bang. Dus ik heb nu een vraag.
Want oh shit, ik krijg een bril en ik vind het doodeng. Maar op Quizlet zijn er vast wel brildragers te vinden, of mensen die brildragers kennen.
Na hoeveel tijd zijn je ogen gewend aan het wisselen tussen veraf/dichtbij terwijl je bril voor één van de twee is en dus niet voor het andere? En hoe lang duurde het voor je de bril echt constant ophebt en dus niet enkel in colleges/in het verkeer?
En hoe reageerde de omgeving?
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly