Hee lieve Q'ers,
Veel mensen zijn gewoontedieren - waaronder ikzelf. Ik ben een ontzettende huismus en wanneer ik het huis dan een keer verlaat dan trek ik met vaak alleen maar met dezelfde mensen op. Daarbij ben ik ook nog eens behoorlijk introvert. Eigenlijk maakt dat mijn wereldje erg klein. Ik merk gewoon dat ik blijf hangen in altijd dezelfde gewoontes die fijn voelen. Dit hoeft natuurlijk helemaal niet slecht te zijn. Als jij jezelf in dit verhaal herkent en je voelt je daar gelukkig bij is daar helemaal niets mis mee. Maar voor sommigen (zoals ik) zou het goed zijn om zo nu en dan eens uit hun comfortzone te treden. Het leek mij wel leuk om een topic te maken waarin mensen die hetzelfde ervaren samen kunnen komen. We kunnen elkaar dan steunen en verhalen uitwisselen.
Mijn eerste stap in dit proces is al gezet. Ik heb morgen namelijk een date met een jongen. En de hele week ben ik al ontzettend zenuwachtig en slaap ik er slecht door. Ik zoek (onredelijke) redenen om het af te zeggen. Maar natuurlijk probeer ik daar niet naar te luisteren. Vooral omdat dat niet eerlijk is naar hem toe. Maar ik vind het doodeng. We gaan morgenavond samen tapas eten. Tips voor een geslaagde date of om zenuwen in bedwang te houden zijn altijd welkom! En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar jullie verhalen. Dit hoeft uiteraard niet over daten te zijn. Dit kan over vanalles zijn.
"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said