Michael BONES Davidson
How are you doing cupcake? at the diner " picking up money " with lucifer&tallulah
|
Ik had mezelf gekalmeerd, de dame zag er onschuldig uit en het was vast niet haar bedoeling om de koffie te laten vallen. Ik had haar naar haar naam gevraagd, aangezien ik haar nog niet eerder had gezien in de diner.
'Tallulah Tulley. Zoals Lucifer al opmerkte ben ik nieuw, maar dat is amper een excuus. Ik-' Tallullah keek even achterom, naar een jong jochie als ik haar blik goed had gevolgd. '-Ik was afgeleid. Ik betaal graag de rekening van de stomerij,' Ging ze verder. Meteen schudde ik mijn hoofd. Ze was aan het werk in een diner, zo goed betaald dat niet en ik had momenteel geld zat voor een bezoekje aan de stomerij, of een nieuw pak.
'En uiteraard let ik de volgende keer op... Meneer Davidson' vervolgde ze nog. 'De stomerij is niet nodig, maar bedankt voor je aanbod. En dat opletten komt vanzelf, je kunt niet meteen alles goed doen.' Kwam er met een kalme toon over mijn lippen. Het viel me op dat ze haar best deed niet te giechelen, waardoor er bij mij een klein lachje verscheen.
'Eind goed al goed, toch popje?' hoorde ik Lucifer zeggen, waardoor ik hem weer even aankeek. 'En om uw vraag te beantwoorden, dat klopt, voornamelijk het vuurwerk piekt mijn interesse.' Lucifer's woorden maakte me nieuwsgierig, wat was hij van plan? Zo lang hij maar niet van plan was om de halve stad uit te roeien was het goed, hij mocht best wat uithalen. Ik was alleen echt geen fan van het doden van onschuldigen, dus zolang hij dat maar uit zijn hoofd laat.
'En jij popje? Vier je vandaag ook 4th of july of niet zo'n fan van de feestdag?' vroeg Lucifer aan Tallullah, waardoor ik haar kant weer even opkeek. Ze was nieuw, dus de kans was groot dat de manager van dit pand haar gewoon liet werken.
'Je hoeft niet te werken toch?' vroeg ik haar terwijl ik even comfortabel ging zitten en een krulfrietje at. Kort draaide ik me even naar de andere kant van de bar.
'Mag ik trouwens ook even een milkshake aardbei, dankjewel.' Vroeg ik aan de jongeman achter de bar. Hij knikte en begon meteen aan de milkshake. Die zoute frietjes ook altijd, ze waren heerlijk, maar je kreeg er wel dorst van.
'Het feest in het centrum vanavond zal erg gezellig worden, dus het zou zonde zijn als je het zou moeten missen, niet?' vroeg ik aan Tallullah. Ook keek ik even naar Lucifer, wat hij ook van plan was, hij moet de onschuldige inwoners met rust laten. Ik hoorde achter me dat er een glas op de bar werd gezet.
'Uw milkshake banaan meneer,' hoorde ik de jongeman zeggen. 'Ik had om een milkshake aardbei gevraagd, maar goed dit is ook prima.' Zei ik terwijl ik het glas van de bar af pakte en er een slokje van nam. Hij smaakte prima, maar de jongen achter de bar stond in shock stil.
'Het is al goed, ga maar gewoon verder met je werk hoor.' Vervolgde ik dan nog maar een keer, waarop hij braaf knikte en verder ging met de andere klanten.
'Hij doet net alsof ik de duivel ben, sjonge jonge, Lucifer is jouw naam, niet die van mij.' Kwam er over mijn lippen terwijl ik Lucifer aankeek.
|