LeFou schreef:
Ik zou in ieder geval nooit je verhalen verwijderen. Misschien kan je een oud plot gebruiken voor een nieuw plot. Of misschien kan je een nieuw einde bedenken aan een oud verhaal. Sommige verhalen heb ik ook nooit uitgeschreven, en dat vind ik zonde. Maar ik heb oude ideeën ook wel weer eens gebruikt voor een nieuw verhaal.
Nog een tip: Als je vastloopt, vraag of iemand met je meekijkt. Misschien geeft een ander licht op een verhaal weer ideeën.
Dit!.
Een second opinion is echt cruciaal. Je komt namelijk geen stap verder zonder iemand anders' input.
Tijdens je werk zit je er veel te dicht op om mismaaktheden of verbeterpuntjes te zien, die een ander wel ziet.
Het is wel eng, natuurlijk, iemand anders letterlijk te vragen wat er allemaal mis is aan iets waar je bloed, zweet en tranen in hebt gestopt, daar niet van, maar jij bent niet degene voor wie het uiteindelijk bedoeld is, toch? Het is uiteindelijk bedoeld voor anderen. Juist daarom is het belangrijk dat je andere inzichten krijgt van of CP's of beta's.
SIC | PARVIS | MAGNA