Ik heb misschien een stage, na lang zoeken. Dat wil zeggen; maandag mag ik op gesprek komen om officieel te solliciteren. Ik wil me natuurlijk van mijn beste kant laten zien!
Nu heb ik geen idee hoe zo'n gesprek in z'n werk gaat en wil ik graag jullie ervaringen en tips horen. Hoe kan ik het gesprek het beste voorbereiden? Welke vragen gaan ze waarschijnlijk stellen? Wat willen ze van mij weten? En andersom, wat mag ik van hun verwachten tijdens een stage en in hoeverre mag ik begeleiding 'eisen'?
Oh, en ook niet onbelangrijk: ze hebben mijn cijferlijst gevraagd en die is niet sprankelend, op z'n zachtst gezegd. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch slim(-ish) overkom en niet als iemand die (bewust of onbewust) de kantjes ervan af loopt? Want gemotiveerd ben ik zeker en ik ga me sowieso voor 100% inzetten.
Daarbij speelt ook mijn autisme mee; hoe kan ik dat hen melden zonder dat ze meteen worden afgeschrikt? Want het gaat nu goed met mij, maar de stage wordt retezwaar en mogelijk ga ik extra begeleiding nodig hebben, maar dat kan ik nu niet voorspellen.
koekjes voor reageerders
all the love
Welk koekje wil jij?
[ bericht aangepast op 16 nov 2018 - 19:48 ]