Ik drink geen druppel alcohol als ik achter het stuur ga zitten, maar dat doe ik uit principe.
Ergens denk ik: Die regel van twee glaasjes Max. vind ik wel oké.
Zo kan iemand nog genieten van één glaasje/ twee glaasjes alcohol op een avond. De mensen die zich aan deze regel houden, weten denk ik ook vaak wel van zichzelf of zij dit kunnen hebben. Ik kan persoonlijk na twee glazen wijn al ontzettend duizelig zijn, dan moet ik echt niet achter het stuur kruipen. Mijn vriend kan prima een biertje op. Het is dus toch ook een beetje je eigen verantwoording of je nog kan rijden of niet.
Plus, je hoort vaak dat mensen die dodelijke ongelukken maken met drank op allang over het promillage heen zitten. Die doen niet aan twee glaasjes. (Waarschijnlijk trek ik hier een te gehaaste conclusie, maar vaak is het wel zo). Zulk soort mensen moeten op een andere manier aangepakt worden. Misschien maar gewoon een tijdje geen rijbewijs, of een auto met alcoholslot. (Dat moet trouwens peperduur zijn, als je die op je auto moet hebben).
Ik ben er wel voor om mensen die deze regel overtreden ietwat strenger aan te pakken.
[ bericht aangepast op 17 nov 2018 - 15:14 ]
It's never gonna happen, Guys.