• Ja, het gaat over België, voor elke Nederlander die zich afvraagt "hé, zijn we niet al geweest?". : D

    Dus, waarde medebelgen: weten jullie al op wie je gaat stemmen zondag? Wie gaat er gaan stemmen (ik weet dat er opkomstplicht is, maar ze geven toch al jaren geen boetes meer als je niet komt stemmen, dus je kan best niet gaan)?
    Zijn er nog studenten die het frustrerend vinden dat ze niet kunnen stemmen in de stad waar ze studeren? (Deze hier wel, in elk geval. :') ) Wat hopen jullie dat er gebeurt in jullie gemeente of in de steden?

    Het zijn maar lokale verkiezingen, maar we zitten er toch zes jaar aan vast, dus zo onbelangrijk is het nu ook weer niet. (krul)

    [ bericht aangepast op 12 okt 2018 - 13:05 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bij mijn bureau stond wel een rij, terwijl een van mijn vriendinnen meteen binnen kon gaan bij haar bureau :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Agnew schreef:
    (...)
    Hier net van hetzelfde. Er was niet eens een rij bij onze bureau. *O*


    Same! Ik moest bij kiesbureau 7 gaan op de locatie en dat was echt 0,0 volk, en dan kiesbureau 8 was echt de langste rij die je je maar kon voorstellen hahahahaha
    Wel sneu voor die mensen maar ach ik was echt al blij man :')
    Eerste keer stemmen is dus een feit! Best wel trots op mijzelf eigenlijk. Is toch een beetje het gevoel van 'wow heb veel gedaan vandaag' als ik mijn huiswerk niet af krijg hahahaha


    A to the Z

    Bij ons viel het op zich mee. Ik vond dat ik in mijn vorig gehucht veel sneller klaar was, maar gezien er in onze deelgemeente 8 bureau's waren, ging het nog best vlot vooruit. Ik had natuurlijk een langere rij, maar niet de allerlangste gelukkig!
    Ik ben blij met mijn keuze. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Same! Ik moest bij kiesbureau 7 gaan op de locatie en dat was echt 0,0 volk, en dan kiesbureau 8 was echt de langste rij die je je maar kon voorstellen hahahahaha
    Wel sneu voor die mensen maar ach ik was echt al blij man :')
    Eerste keer stemmen is dus een feit! Best wel trots op mijzelf eigenlijk. Is toch een beetje het gevoel van 'wow heb veel gedaan vandaag' als ik mijn huiswerk niet af krijg hahahaha

    Ik had het omgekeerde aan de hand :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik ben ook net gaan stemmen. ^^
    Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er geen tijd voor had om alle partijprogramma's te lezen, maar op een debat dat laatst op de plaatselijke zender was zeiden alle partijen basically hetzelfde, dus dat was nog een lastige om te kiezen. :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Same! Ik moest bij kiesbureau 7 gaan op de locatie en dat was echt 0,0 volk, en dan kiesbureau 8 was echt de langste rij die je je maar kon voorstellen hahahahaha
    Wel sneu voor die mensen maar ach ik was echt al blij man :')
    Eerste keer stemmen is dus een feit! Best wel trots op mijzelf eigenlijk. Is toch een beetje het gevoel van 'wow heb veel gedaan vandaag' als ik mijn huiswerk niet af krijg hahahaha


    Hetzelfde hier haha, ik had 7 en daar was niemand. Bij 6 was het een verschrikking :')

    Hebben jullie btw gehoord van de bijzitter die zich verkleed had als clown om er onderuit te komen? Ge-ni-aal.
    Edit: hier is hij haha

    [ bericht aangepast op 14 okt 2018 - 12:58 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik mag helaas niet stemmen, because I live in The Netherlands, maar ben wel naar een debatavond van mijn hogeschool gegaan en dat was vrij interessant. Vooral omdat ze erin geslaagd waren om Vlaams Belang (Extreem rechts, Vlaams en nationalistisch) naast BE.ONE te zetten (Moslimpartij). Dat gaf toch vuurwerk soms.:W


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Debbaut schreef:
    Ik mag helaas niet stemmen, because I live in The Netherlands, maar ben wel naar een debatavond van mijn hogeschool gegaan en dat was vrij interessant. Vooral omdat ze erin geslaagd waren om Vlaams Belang (Extreem rechts, Vlaams en nationalistisch) naast BE.ONE te zetten (Moslimpartij). Dat gaf toch vuurwerk soms.:W


    Je bent toch een Belg qua nationaliteit, neen? Mag je volgend jaar stemmen bij de federale verkiezingen?

    Bij ons stond er ook een rij, maar het viel best mee, haha. Ik denk dat we er op tien minuutjes weer buiten waren. Heb tegen m'n zin op sp.a gestemd, maar het was de beste optie die er was, dus heb het toch maar gedaan. :') En provincie Groen. Al ben ik niet echt fan van de provincie, wie er ook aan de macht is. Nogal een overbodig orgaan.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ledecky schreef:
    (...)

    Hahahaha dit kun je niet menen. Omg. :'D

    Verder stem ik morgen normaal gewoon op de huidige burgemeester (Open VLD) al is dat niet mijn partij. Ik heb gewoon niet echt klachten nu. ^^
    Ik zou sowieso wel nooit links stemmen. Maar de N-VA stelt hier meestal ook niet al te veel voor, dus ja. :') En eerlijk gezegd boeit het me niet al te veel. Ik leef meer in Gent dan thuis en politiek is sowieso niet m'n ding.


    Ik weet niet op welk onderdeel je 't hebt, maar, ja, het staat er allemaal. Echt een ramp, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Je bent toch een Belg qua nationaliteit, neen? Mag je volgend jaar stemmen bij de federale verkiezingen?

    Bij ons stond er ook een rij, maar het viel best mee, haha. Ik denk dat we er op tien minuutjes weer buiten waren. Heb tegen m'n zin op sp.a gestemd, maar het was de beste optie die er was, dus heb het toch maar gedaan. :') En provincie Groen. Al ben ik niet echt fan van de provincie, wie er ook aan de macht is. Nogal een overbodig orgaan.


    Federaal mag ik wel stemmen ja.:Y)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Waarom vind ik het ook zo spannend/leuk om de cijfertjes uiteindelijk te zien bij alle stemmen
    Vorige jaren kon het me dus echt niet schelen, maar nu ik zelf meegestemd heb vind ik het plots echt wel heel cool???
    Nouja wel mooi vind ik dat natuurlijk, als je stemrecht hebt moet je hem gebruiken. Is genoeg commotie om geweest


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Waarom vind ik het ook zo spannend/leuk om de cijfertjes uiteindelijk te zien bij alle stemmen
    Vorige jaren kon het me dus echt niet schelen, maar nu ik zelf meegestemd heb vind ik het plots echt wel heel cool???
    Nouja wel mooi vind ik dat natuurlijk, als je stemrecht hebt moet je hem gebruiken. Is genoeg commotie om geweest

    Same, misschien ook omdat ik nu journalistiek doe :'D
    Maar die balkjes op de site van de VRT zijn best leuk en ze komen nu zo allemaal wel even binnen


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Frodo schreef:
    (...)

    Hetzelfde hier haha, ik had 7 en daar was niemand. Bij 6 was het een verschrikking :')

    Hebben jullie btw gehoord van de bijzitter die zich verkleed had als clown om er onderuit te komen? Ge-ni-aal.
    Edit: hier is hij haha


    De clown was naar huis gestuurd omdat hij de eed niet heeft afgelegd. Je moet namelijk wat dingen zeggen en dat deed hij niet. Ben eens benieuwd of hij anders zo mocht blijven zitten haha.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Pixielisje schreef:
    Waarom vind ik het ook zo spannend/leuk om de cijfertjes uiteindelijk te zien bij alle stemmen
    Vorige jaren kon het me dus echt niet schelen, maar nu ik zelf meegestemd heb vind ik het plots echt wel heel cool???
    Nouja wel mooi vind ik dat natuurlijk, als je stemrecht hebt moet je hem gebruiken. Is genoeg commotie om geweest

    Ik volg ze alleen maar omdat mijn vriend ze zo actueel volgt. Ik ben wel nieuwsgierig naar de burgemeester van Antwerpen!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Een van de mensen die voor mijn bureau voorzat was super verbaasd dat ik al mocht stemmen :'D Blijkbaar was het iemand die bij mijn moeder bloemschikte en ze had me alleen gezien toen ik nog tot aan mensen hun heupen kwam ofzo :')

    [ bericht aangepast op 14 okt 2018 - 18:20 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque