Aaaaah, Londen, een fantastische stad.
Ben er inmiddels 4x geweest en ik HOUD van die stad!
Qua eten:
- Joe's Kitchen is heerlijk. Die bij de St Paul's Kathedral in de buurt zit (200 m ofzo) die is echt tof. Heb er 2x heerlijk gegeten (heb nog wel foto's op m'n telefoon staan die ik eventueel kan sturen hahahaha).
- Als je zin hebt in 'typisch Nederlands' eten, dan zou je naar My Old Dutch kunnen gaan? Daar hebben ze poffertjes, pannenkoeken, maar ook kaasballen en bitterballen enzovoorts. Maar misschien niet zo leuk als je in Londen bent (al had ik op de laatste dag Londen heel veel zin in een pannenkoek, dus vandaar).
Qua bezienswaardigheden:
- Het Natural History museum. Toen ik daar was hadden ze een enorme vlinderwand en een dinotentoonstelling. Het is huge, en gratis.
- Greenwich zou ik zeker doen, er is veel te zien (cutty shark, een maritiem museum (waar ik niet geweest ben maar mensen die ik ken wel en die vonden het tof, oh ja, ook gratis), de royal observatory (ik was er dus 2x nadat de laatste entree al was geweest omdat ik de reistijd fout had ingeschat, fuck. Het lijkt me zo mooi! Entree is iets van 7 pond ofzo)
- Hamleys, want speelgoedwinkels waar je alles uit kunt proberen én zelfs een zure skittles milkshake kunt kopen (en ook vele andere soorten), zijn fantastisch.
- Ze hebben bij Paddington in de buurt een ondergronds postmuseum. Vroeger werd de post ondergronds met metro's bezorgd en daar hebben ze nu een museum van, je kunt ook een ritje maken in zo'n metro enzovoorts, allemaal heel tof. De entree is wel wat prijzig tho, dat is de enige reden dat ik er niet heen gegaan ben want ik had toen niet zoveel te besteden helaas. Een volgende keer wil ik er zeker heen gaan.
- De Changing of the Guards blijft leuk.
Van de Big Ben kun je sowieso niet veel zien omdat die in de steigers staat.
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly