• De stelling van deze week luidt:
    Alle huisdieren zouden verplicht bloed moeten geven.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als mensen het niet verplicht moeten doen, snap ik niet waarom huisdieren wel :')
    Ik wist trouwens niet dat huisdieren zelfs bloed konden geven, hoe werkt dat zelfs? Zijn daar centra voor zoals bij mensen?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    En wat als mijn kater gay is?(wbw)


    Queer zijn is gewoon alles

    Nee.


    26 - 02 - '16

    Euh, what? Ik heb hier oprecht nooit over gehoord en ik zou niet weten waarom. Onze dierenarts heeft nooit gevraagd of ze bloed van onze katten mocht afnemen, dus waarom zou het verplicht moeten worden? Nee, puur omdat ik geen flauw idee heb waarvoor het überhaupt nodig is.


    Stenenlikker

    Hell to the no! Ten eerste zijn er eisen waaraan dieren moeten voldoen om in aanmerking te komen als donor (denk aan leeftijd, gewicht, voeding, entingen, etc.). Ten tweede zijn er genoeg dieren die al tegenstribbelen als ze een inenting krijgen, dus laat staan als ze geschoren moeten worden en er bloed moet worden afgenomen.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Wat de fok nee


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Nee, gewoon al omdat we het niet kunnen verklaren aan het dier. :’) Dat bepaalde inentingen verplicht moet bij huisdieren is voor (o.a.) het welzijn van het dier zelf. Maar bloed nemen is in het voordeel voor anderen en dan moet de bloedgever tenminste weten waarom er bloed wordt genomen, vind ik. :’) Aan een mens kan je dat uitleggen, aan een dier niet. Anders vind ik het misbruik maken van het dier.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ehh, why tho? Naar mijn weten zit de enige dierenbloedbank van NL in Utrecht en zoveel bloedtransfusies worden er echt niet gedaan. Bij de paar die er worden gedaan komt het bloed van de onderwijsdieren/proefdieren van de faculteit zelf. Dus waar wordt het bloed dan voor gebruikt en waar gaat het opgeslagen worden?
    Daarnaast is dat wettelijk gezien ook een knelpunt, want het dier is volgens de wet eigendom van de mens en daardoor kan je de eigenaar niet zomaar verplichten bloed uit het dier te laten trekken.


    From these ashes, I will rise

    Ik denk (eerlijk gezegd) dat er bij dieren veel minder belang is voor bloedtransfusies dan bij mensen en de hoeveelheid stress dan niet goed afweegt tegen de hoeveelheid dieren die je ermee zou redden. Ik denk dan ook aan de grote hoeveelheid mensen die liever hun zieke dieren zouden laten inslapen dan ze te opereren, zeg maar.

    Daarbij moet je "huisdieren" dan weer definiëren, waar mensen dan ook weer over kunnen gaan zeuren, want ik denk niet dat veel mensen met hun koikarpers of hagedissen naar de dierenarts zullen komen voor dit :|. Dan komt er gezeur over gelijkheid, en zo.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Dreadful schreef:
    Hell to the no! Ten eerste zijn er eisen waaraan dieren moeten voldoen om in aanmerking te komen als donor (denk aan leeftijd, gewicht, voeding, entingen, etc.). Ten tweede zijn er genoeg dieren die al tegenstribbelen als ze een inenting krijgen, dus laat staan als ze geschoren moeten worden en er bloed moet worden afgenomen.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Nee

    :((