Halpert schreef:
Oneens, dit zijn dingen die ouders moeten meegeven aan hun kinderen. Het zou niet verkeerd zijn als ze er op school over leren, maar het "moet"
niet !
Ik zou graag eens zien dat kinderen op school wat meer belangrijkere dingen leren die ze thuis vaak niet of niet optijd meekrijgen. Zoals koken, je financien bijhouden, je belasting en andere overheidsformulieren invullen etc. Als dat nou eens in een les gemaakt kon worden, 1 keer in de 2 weken een uurtje levensonderhoud dat is nog iets waar je wat aan hebt.
Dat het ene ding in het lessenpakket zou moeten verschijnen, betekent niet dat het andere er niet in zou moeten verschijnen. Ik weet dat je financiën bijhouden en bv wat koken meer praktisch nut heeft, maar ik ben zeker van mening dat omgaan met mensen met een beperking ook aangehaald zou moeten worden. Ouders hebben heel vaak een mening die biased is. Kan goed zijn dat het enige wat een kind dan hoort over mensen met een beperking, is dat ze voorgetrokken worden of dat ze profiteurs zijn of dat ze zich aanstellen - serieus, er zijn mensen die zo denken. Net als lessen over andere rassen en de LGBTQ+ gemeenschap, vind ik dat het onderwerp van mensen met een beperking toch aangesneden moet worden, zodat kinderen er een idee van hebben. Dit hoeft natuurlijk geen lessen en lessen lang te duren, maar het is wel belangrijk dat kinderen er iig iets over gehoord hebben (iets anders dan de mening van hun ouders die misschien heel erg biased is). Ik bedoel, spendeer een les godsdienst/zedenleer (geen idee of dit in Nederland hetzelfde heet
) hieraan, organiseer een lezing of iets dergelijks, weet ik veel. Er zijn zoveel manieren om dit aan kinderen over te brengen, zelfs op een interactieve manier.
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.