oh girl first of all: don't hate on having 3 pants. Met drie broeken kan je een hele garderobe onderhouden, trust me. Ik doe het al 5 jaar met drie broeken haha
Oke eerst en vooral: ga je investeren in een nieuwe garderobe of wil je nog werken met stuks die je hebt?
Als je een nieuwe garderobe wilt opbouwen, raad ik je aan om eerst eens een pinterest bord aan te maken met alles wat jij leuk vind.
Als je al een idee hebt van de dingen die je leuk vindt, dan is dat mooi natuurlijk want dan is het makkelijk shoppen. Als je geen idee hebt, dan helpt dat pinterest bord je wss wel met een thema erin te vinden. Als je er nog geen thema in kan vinden, dan heb je misschien wel gewoon een hele uitgebreide stijl en dat is ook altijd heel leuk want dan heb je veel opties!
Ik neem graag even mijzelf als voorbeeld om je op weg te zetten:
Dit is mijn pinterest bord: https://nl.pinterest.com/shunshine123/style/
Ik hou enorm van mannenkledij met een vrouwelijke touch eraan en soms ook wel bohemian. Ik ben 175 en heel mager, bijna geen borst. Ik ga altijd voor highwaisted broeken omdat dat mijn benen verlengt en heel flatterend is bij mijn brede heupen, maar het is ook deels een mannenlook qua kostuumbroeken. Ik vind kraagjes superleuk en alles dat daarbij hoort: bowties en pins, die ik gebruik om mijn kraagjes op te pimpen. Ik kan hemden perfect dragen zonder dat de knopen openstaan, dus ik draag ze altijd volledig tot bovenaan dicht. Verder vind ik oxford shoes geweldig, een mannenshoen dus eigenlijk, en sokken zijn mijn leven. Ik heb sokken in duizend kleuren en patronen. Je moet weten, ik ben groot en ik shop goedkoop. In winkels als h&m vind je tegenwoordig geen broeken meer die de broeklengte wijzigen in mijn maten. Dus als ik permanent water in mijn kelder heb staan, los ik dat wel op door coole kousen te dragen die matchen bij mijn hemd.
(door dit bericht alleen weet je al dat ik niet echt schaamte heb met wat ik draag en dat is ook echt gewoon mijn tip numero 1: draag wat jij wilt, derest boeit niet)
Vanaf dat je weet wat je graag draagt/ziet, vind ik eigenlijk dat je niet veel nodig hebt:
- twee broeken: zwart en jeans zou ik zeggen, in het model dat jou supergoed staat (doe research daarnaar)
- een jeansvest kan je letterlijk op alles aan
- als je graag rokken draagt vind ik een a lijn rok tot halverwege de dij met button down in het midden echt waar een hemels kledingstuk. Ik heb zelf een bruine, maar wil een jeansversie daar ook van omdat het gewoon een kledingstuk is dat je met álles kan dragen qua tops.
- een goed paar sneakers kan je op bijna alles aandoen
- een paar speciale schoenen (voorbeeld uit mijn collectie: bordeauxrode lakschoenen in oxfordstijl) kunnen echt elke outfit verheffen tot iets speciaals, dus dat is ook echt een gouden tip als je speciale outfits wilt
- vergeet haar en makeup niet, if you're that type of girl.
- also, als je piercings hebt kan dat ook echt een aesthetic zijn om speciale combinaties oorbellen aan te doen en die te matchen met je outfit.
- een goede jas en een matchende goede sjaal als je vaak buiten gaat, dat vind ik ook echte statements. Ik heb zelf een lange, oversized bruine mantel en een oversized reusachtige bruine sjaal, om me warm te houden maar ook omdat je er dan buiten altijd interessant uitziet haha.
- als je een bril hebt: zoek de juiste montuur. Echt waar, komende van iemand die jarenlang verschrikkelijke monturen gedragen heeft. Ik weet sinds drie jaar pas welk soort glazen mij staan en ik heb nu een klassieke rayban bril die echt lijkt alsof hij voor mij gemaakt is, zo perfect is hij. Ik krijg er echt zoveel complimenten over. Een goede montuur maakt elke look goed, en als je een bril moet dragen dan is het afwisselen van monturen voor outfits ook altijd een optie! (wel prijzig om nog een montuur bij te kopen, maar kies wijs in functie van je stijl en kledij en ga voor een aparte bril die wel nog bijpassend is bij veel zaken: bijv. ronde glazen als dat je staat, of een doorzichtige frame, rosegoud, een kleur die dicht bij je haarkleur gaat ipv bijv zwart, hout, ...)
- ik ben zelf degene die kleurtoetsen combineert in mijn outfits, dus kleurenpaletten opzoeken is misschien ook wel een goede tip. (noteer ook eens welke kleuren jou zeker staan).
- witte tshirts met graphic designs of quotes is ook echt een musthave dat je met alles kan combineren. Bonuspunten als de tekst erop volledig jou schreeuwt haha
Zelf shop ik op: h&m, zara, forever 21, etsy, pronti, jbc!, lola&liza, zalando
Tip: zalando is echt bomb dot com als je nieuwe stijlen wilt proberen. Je kan passen en gratis retourneren, met achteraf betalen krijg je de kleren ook gewoon eerst opgestuurd dus het is echt superchill en ze hebben ongewone dingen die je niet in andere winkels vind dus perfect voor experimenteren of je wat leuk vind.
Setjes zijn trouwens ook echt een goed idee als je een nieuwe warderobe maakt. Als je ze samen aandoet, heb je een supereasy outfit meteen en vaak ook echt on point en speciaal. En als je een goede, flatterende set koopt dan zijn de stukken apart ook heel leuk om te combineren met andere dingen. Dus dat is winwin
EDIT: oh ja, niet te vergeten bershka!!!
Ik heb daar twee crop topjes (boven de navel, zonder mouwen) gekocht, één in beige en één in het zwart die ik letterlijk met A L L E S combineer omdat ik ze zo flatterend vind voor mijn figuur. Echt zo makkelijk om zo eentje aan te trekken boven een zwarte highwaisted broek of jeans en dan een speciale blazer op met bijpassende kousen en schoenen en hup we're good to go
[ bericht aangepast op 26 juli 2018 - 21:34 ]
A to the Z