ScribbleTheFox schreef:
(...)
Laat maar, het was niet BBC maar NBC.
Anyways, hier heb je wat BRONNEN.
http://www.nbcnews.com/id/49734403/ns/technology_and_science-science/t/some-animals-may-develop-taste-human-blood/
De researchers zijn: George H. Burgess, director of the Florida Program for Shark Research. (heeft gewerkt met Discovery Channel)
Maheshwor Dhakal of the Department of National Parks and Wildlife Conservation.
Johnny Rodrigues, chairman of the Zimbabwe Conservation Task Force.
Kirsten Jenkins, a University of Minnesota anthropologist.
Nee, op NBC nieuws kan iedereen zomaar wat schrijven (Net als bij Buzzfeed), heeft ze echt niet gepraat met een groep experts en heeft ze geen idee waar ze het over heeft.
Edit: Ah shit ik dacht echt dat je comment naar mij bedoelt was. Ik heb meer slaap nodig.
Met bronnen bedoel ik bronnen in het artikel zelf. Tenzij je een 100% origineel onderzoek doet dat nog nooit door iemand anders is gedaan en waar nog geen enkele informatie bestaat, moet je altijd bronnen vermelden, anders ben je niet meer dan een hoopje 'experten' dat ergens over speculeert zonder effectief bewijs te hebben. Btw, waar vind jij dat die mensen daaraan hebben meegewerkt? Ik zie maar één naam staan en dat zijn niet de namen die jij vermeldt. Edit: dat zijn wss de namen van de mensen die ze quote, zie ik nu. Maar dan nog is het niet de beste bron. (En het artikel is oudated, mja, het is ook gewoon moeilijk om een echt wetenschappelijk artikel op het internet te vinden.)
Maar dit gaat waarschijnlijk off topic, dus als je een discussie wil hebben over het geweldige onderwerp van evidentie mag je altijd iets in m'n GB droppen lol :')
Btw: het is ook niet dat ik niet geloof dat dieren soms meermaals mensen aanvallen, maar ik vind het hele 'zout in ons bloed' gewoon een beetje vreemd om er opeens in te gooien zonder enige aanwijzing waarom? En om het een beetje on topic te houden: dat vind ik ook niet genoeg risico om een dier af te maken. Kun je beter investeren in het voorkomen, bijvoorbeeld mensen niet toelaten in die streken of ze laten verhuizen als ze er te dicht bij wonen (al is dat economisch miss niet haalbaar)
[ bericht aangepast op 10 juli 2018 - 23:54 ]
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.