• Oh well, zo dramatisch is het niet. Maar ik heb wel jullie hulp nodig.

    Ik wil mijn Engels oefenen en wil daarom een Engelse short story schrijven. Maar het probleem is: ik weet geen onderwerp. Ik vind thrillers leuk om te lezen, maar dit omvormen tot een short story is erg moeilijk - omdat je in een short niet zo veel kwijt kunt en straight to the point moet komen.

    En ja, nu ga ik reacties krijgen als 'je moet schrijven wat jij leuk vindt', 'je moet je niets aantrekken van wat lezers vinden', 'je schrijft voor jezelf', en bla bla bla. Maar dat is het punt: ik weet niet welk genre of welk onderwerp geschikt is voor een short story. En nee, ik wil geen lang verhaal schrijven van tienduizenden woorden, omdat het Engels voor mij al lastig genoeg is en ik toch de motivatie niet kan opbrengen om weken/maanden aan een Q-verhaal te werken.

    Daarom aan jullie de vraag: welk onderwerp zouden jullie leuk vinden om te lezen in een short story? Welk onderwerp lijkt jullie geschikt? Idealiter is het een verhaal dat niet te ingewikkeld is, maar wel mooi geschreven kan worden, zodat ik niet te veel informatie in een paar hoofdstukken moet proppen.

    Dus, eh... help? :W

    Misschien kun je wat story prompts doorkijken voor inspiratie? Klik of klik. Je kan ook even googelen. Dit doe ik vaak als ik specifiek iets wil schrijven maar geen idee heb wat. Je kan ook alleen een klein deel van de prompts als inspiratie gebruiken. c:


    The truth is out there.

    Oh en wat me ook te binnen schiet, je kunt ook een series one shots schrijven over pv een moord en dan ieder chapter vanuit het oogpunt van een ander personage en dat je er zo uiteindelijk achter komt wie het heeft gedaan en wat er gebeurt is door steeds meer details toe te voegen. Denk als personages aan dader, slachtoffer, inspecteur, familie van het slachtoffer, news reporter etc.


    The truth is out there.

    Oh, dat zijn echt handige sites! Dank je!

    Oké, ik ben eruit... Is er nu iemand die mij kan helpen met het maken van een story layout? Ik bedoel, ik ken zelf wel codes, maar om het er on point uit te laten zien is een tweede...

    Pastiche schreef:
    Oké, ik ben eruit... Is er nu iemand die mij kan helpen met het maken van een story layout? Ik bedoel, ik ken zelf wel codes, maar om het er on point uit te laten zien is een tweede...


    Normaal gezien wel, maar ja nieuwe lay-out en codes door elkaar gegooid enzo... :')
    Ik wil wel helpen, als het weer normaal is.

    En kan je het me laten weten als het online staat? Want ik ben al een tijdje opzoek naar een niet al te lange, afgeronde -of een waar nog aan geschreven wordt, zoals in dit geval- Engelstalige OP, om te oefenen ^^


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik zal in elk geval een topic aanmaken en heel misschien komt de story ook in de spotlight te staan, dus ik denk dat je het vanzelf wel voorbij ziet komen. Als ik eraan denk, zal ik je een bericht sturen, maar pin me er niet op vast ^^