Paardenvriend schreef:
Ik ben bijna 15.
En toen ik 10 was was ik altijd bang dat 17 jarige enz mij zouden uitschelden.
Maar nu word zelfs ik uitgescholden door 11 jarige. Ik kan me niet herinneren dat mijn vriendengroepje toen ook al zo schold of mensen in de klas. Al helemaal niet naar oudere kinderen.
Wat ik wil zeggen. Het respect dat de jeugd heeft word met de dag minder.
Misschien als ze wat meer tijd door brengen met oudere dat ze dan wee wat meer respect krijgen voor anderen.
Niet om gemeen over te komen, maar ik begrijp de relevantie niet helemaal
Jij hebt het over jongeren, niet over ouderen. Respect komt ook voort uit vele dingen. Al vind ik wel dat je gelijk hebt dat de jeugd tegenwoordig minder respect heeft. Als ik zie hoe sommigen zich gedragen, kan ik best begrijpen waarom je dit zegt. Toch mogen we niet veralgemenen. Maar hoe je het nu zegt, komt het bij mij over alsof je bedoelt dat oudere kinderen wel mogen schelden. Verbeter me gerust
Mijn eigen mening is zoals al velen zeiden: een duwtje in die richting kan geen kwaad, maar verplichten lijkt me niet goed. Er zijn vele initiatieven die werken met ouderen belonen, ook al zou het plezier dat zij er aan beleven al genoeg van een beloning moeten zijn. Ik ben 15 jaar op het moment en heb o.a via school al veel soortgelijke dingen gedaan, zowel verplicht als vrijwillig. Ik hoop ook dat we dit nog bevorderen, want ja het is zeker nodig.
What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?