Ik wil graag jullie mening.
Ik ga een week op kamp met scouting en ben de ehbo'er, de enige met diploma op scouting. In kader van privacywet hebben wij behoorlijk wat aangepakt. Echter zag ik in het draaiboek dat je alleen van je eigen groep de bijzonderheden weet. Ik als ehbo'er vroeg daarop aan de kampcommissie of ik een lijstje mag ivm allergieën.
Zij zijn het er mee eens dus ik de secretaris erover gemaild. Deze doet nu heel moeilijk. Alle Kindinfo moet in gesloten enveloppen zo ook allergie. Ik gaf hierbij aan het uit belang van het kind en mijn handelen het erg belangrijk is om dit te weten. Als ik dit niet krijg prima, ben ik geen ehbo'er.
Nu is er (zonder dat het gezegd is tegen mij) mijn mail doorgespeeld aan de persoon die de privacy doorvoerd. (Note. We zijn allemaal simpele zielen die er niet heel veel vanaf weten).
Zij zegt dat het in een gesloten envelop wel kan. Waarop ik misschien vrij bot zeg. Als iemand half dood bloed ga ik geen envelop open trekken ik moet gelijk kunnen handelen. Er was vorig jaar iemand op kamp met wespenallergie. Hiervan was ik niet op de hoogte. Ben daar toen boos over geworden want er is een verschil tussen angel eruit halen en zalf smeren of epip3n moeten zoeken en ambulance bellen.
Ik ben verantwoordelijk voor kinderen en medestaf.
Echter is er nu een mega discussie begonnen en hebben we zaterdag gesprek want het dreigt uit de hand te lopen dus ben ik wel benieuwd wat jullie mening is.
Mag een ehbo'er deze info en heb ik gelijk ?
Change is for weirdos ~ Niall Horan