WANT HET ZIJN CACTUSJES. OMG 🌵❤️
Oké, dus mensen die al langer op Q rondhangen of mij kennen weten misschien dat ik wel vaker dingen bak, maar meestal is dat vrij versieringsloos (meer gericht op het feit dat je het kunt eten dan de #aesthetic), dus dit was een hele ervaring. Ik moest gisteren twee keer naar de winkel, want de eerste keer was ik de mascarpone vergeten - de bodem is een chocoladecakeje met hazelnootpasta erop, maar het plantje zelf bestaat uit verpulverde namaak-Oreo's gemengd met mascarpone en met een laagje groene suikerglazuur, en mascarpone is niet echt iets wat ik standaard in huis heb.
Vervolgens had ik ze vandaag af, maar ze zagen er een beetje... kaal uit. Het recept dat ik volgde gebruikte fondant en een speciaal bloemvormig mini-steekvormpje om bloemen te maken, maar ik had noch fondant, noch zo'n geweldig superklein vormpje, en de Jumbo verkocht om een of andere reden vooral miniworteltjes als taartversiering (die ik extreem schattig vond, maar niet waren wat ik zocht). Uiteindelijk heb ik Katja yoghurtgums doormidden gesneden en met een mesje hoekjes eruit gehaald tot het vaagjes bloem-vormig was, en toen vond ik nog een doosje heel erg oude sprinkles achter in mijn kast om een midden te maken. Ik geloof dat ze eigenlijk al sterk over datum waren, maar idk, het zijn zes of zeven superkleine suikerbolletjes per cactus, dus ik denk dat ik dat wel overleef. Zo niet, dan was het het waard, want ik ben zo blij met het resultaat, oh my gosh.
Verplichte einde-van-topic-vraag: hoeveel cactussen bezit jij (en welk percentage daarvan is eetbaar, denk je)?
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan