Hoi lieve Q'ers,
eigenlijk zit ik al jaren met het idee om op mezelf te gaan maar ik durfde het mijn ouders nooit te vertellen. Door omstandigheden woon ik sinds afgelopen november bij mijn vriend en mijn schoonouders in en nu blijkt; mijn vader had gelijk. Wonen bij je schoonouders is niet ideaal. Er zijn behoorlijk wat irritaties, vooral van mijn kant en ik kan die niet goed onderdrukken waardoor het regelmatig.. niet zo gezellig is.
Ik heb er dus eens over nagedacht en ik kom steeds tot de conclusie dat ik op mezelf gelukkiger zou zijn. Wanneer ik kan doen en laten wat ik wil, wanneer ik gewoon gezond kan avondeten als ik dat wil en niet een bord friet voorgeschoteld krijg terwijl ik aan het diëten ben - en anders moet ik maar naar de winkel want de vrouw des huizes heeft geen zin. (en zo kan ik nog een half uur doorgaan met redenen)
Alleen. Ik ben een echte leek wat betreft het huishouden en wat je moet weten als je uit huis gaat. Ik wil waarschijnlijk op kamers in Breda. Ik heb al gekeken naar studio's en appartementen maar die zijn echt te duur voor me nu ik (nog) niet kan werken. Plus, de meeste krijg je pas huurtoeslag als je 23 jaar of ouder bent (ik ben 20).
Het lijkt me alleen vreselijk om alles te delen met huisgenoten en toen bedacht ik me - er zijn hier vast mensen op Quizlet die op kamers zitten en hier ervaring mee hebben. Sorry voor het gezwam maar ik heb dus eigenlijk een paar vragen voor jullie;
- Wat moet je echt weten / regelen als je op jezelf / op kamers gaat?
- Is het echt zo verschrikkelijk om je badkamer / keuken / toilet te moeten delen?
- Zijn er nog extra kosten behalve het huren van de kamer? (en dan bedoel ik niet schoolgeld, zorgverzekering etc)
- Tips / tricks omtrent huishouden / koken
- Hoe ik dit aan mijn schoonouders moet vertellen (het voelt wat ondankbaar)
- Een budget dat ik plus minus achter moet houden voor boodschappen etc (wanneer verzekeringen, huur, schoolgeld etc eraf zijn)
- Andere zaken die handig zijn?
Bedankt als je dit gelezen hebt en de moeite neemt om te antwoorden
[ bericht aangepast op 11 juni 2018 - 9:51 ]