• Hallo mensen c:

    Ik heb een vraagje en de titel verklapt over wat. Wat zijn jullie favoriete en minst favoriete tropes? (ik heb geen idee wat de Nederlandse term is, maar wie doet er nu aan Nederlandse termen anyway)

    Een trope is een soort motief in de literatuur dat je wel eens ziet terugkomen, maar niet extreem vaak. Wanneer een trope te vaak voorkomt, wordt het een cliché. Dus, welke tropes vind je geweldig en bij welke wil je het liefst even overgeven?

    Ik heb zelf ook twee lijstjes gemaakt hierover:
    Tropes die voor mij not done zijn
    Tropes waar ik geen genoeg van krijg


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Lelijke meisje in YA? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Meestal zijn het gewoon van die hele mooie meisjes die zichzelf lelijk vinden. Ik zie vaker dat mannelijke hoofdpersonages juist niet zo knap zijn maar toch een bloedmooie vriendin hebben. Of ik lees gewoon de verkeerde boeken/kijk de verkeerde films xD


    We should kiss the girls that we wanna kiss

    Pixielisje schreef:
    wat ik echt háát is de standaard 'ik ben een lelijk zestienjarig meisje met bruin haar en bruine ogen en ik ben een stille muis maar oh plotse wending ik moet iets doen en eigenlijk ace ik dat wel en bam hier zit ik dan in een liefdesdriehoek terwijl ik lelijk ben en niet zo speciaal maar toch alles naar me toe weet te trekken'
    en als je er op let, is eigenlijk 90 procent van de ya lit zo hahaha ik snap echt niet waarom dat zo verkoopt :') het was goed voor een keer, nu wordt het gewoon irritant

    oh of de trope waarin je een machtig personage hebt en dat de ya heldin dan de tegenovergestelde krachten bezit
    tenzij dat het goed uitgewerkt is, anders moet je daar echt ver ver weg van blijven

    speaking of liefdesdriehoeken
    ik weet niet of het al ooit eens gedaan is
    but you know what i would absolutely love? Een liefdesdriehoek tussen het meisjes hoofdpersonage en twee dudes en dat zij dan denkt van 'omg ik zit in een liefdesdriehoek' but guess what, the dudes are gay for eachother. Somebody write that right now i will buy 1000 copies


    Island heeft hier een verhaal van :') soort van dan. Het is een short en heet 'Triangle'.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2018 - 18:28 ]


    I just caught the wave in your eyes