• Ik zit nog tot september in Italië en wil aan het eind graag een redelijk mondje Italiaans kunnen spreken. Maar hoe doe ik dit? Engels, Duits en Frans krijg je op school, maar mijn Italiaans zit echt op 0 niveau. Zijn er hier mensen die zichzelf een taal hebben aangeleerd en zo ja, hoe?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik zelf niet, maar ik zou je aanraden om het te doen net als in de schoolboeken. Begin met personen, en de juiste zinsbouw/volgorde vanwoordsoorten. Dan wat werkwoorden en hoe je het vervoegt. Zo langzaam ietsje opbouwen. Houd het vooral basis.
    Ik denk dat dat zo het handigst is, heb zelf zoals ik zei geen ervaring.
    En natuurlijk van te voren zinnetjesopzoeken zodat je je favoriete ijssmaak kan bestellen en aan iemand kan vragen hoe je bij de supermarkt komt ;)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Duolingooo

    Niet perfect maar het geeft je een goede basis en de rest kan je ook gewoon doen door met Italianen te praten, als je toch al in Italië zit?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mijn zusje leert Frans via duoLingo (een app) volgens mij (:

    [ bericht aangepast op 6 juni 2018 - 16:53 ]


    And then we'll see it.

    Ik zou vragen aan de locals, die al hun hele leven Italiaans spreken, om je enkele woorden te leren. Je leert het snelst door het te doen. Spreek rustig met ze, vraag of je een gewoon gesprek met ze aan mag gaan; of leer bijvoorbeeld hoe je je kan introduceren, iets kan bestellen in een restaurant en/of de weg kan vragen. c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Een tip voor gewoon in het algemeen snel je vocabulaire vergroten:
    Het nederlandse woord 1x opschrijven en dan de vertaling (in dit geval het Italiaanse woord) 3x. Dit dan 3x (actief) doornemen op een dag en de dingen die je niet onthoudt weer 3x opschrijven. De laatste keer dat je woordjes doorneemt je gaat slapen en wanneer je weer opstaat het doornemen. Ik had gezien dat je hierdoor heel snel woorden memoriseert (en bij mij werkt het). Simpele artikelen lezen helpt ook, zeker voor zinsconstructies.
    En vooral proberen met locals te praten (en ze smeken dat ze hun tempo wat omlaag schroeven :’)).

    [ bericht aangepast op 6 juni 2018 - 17:13 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Mamilapinatapai schreef:
    Gewoon in het algemeen om heel snel je vocabulaire te vergroten. Het nederlandse woord 1x opschrijven en dan de vertaling (in dit geval het Italiaanse woord) 3x. Dit dan 3x herhalen, de laatste keer voordat je gaat slapen en wanneer je weer opstaat het doornemen. Ik had gezien dat je hierdoor heel snel woorden memoriseert (en bij mij werkt het). Simpele artikelen lezen helpt ook, zeker voor zinsconstructies.
    Proberen met locals te praten (en ze smeken dat ze hun tempo wat omlaag schroeven :’)).


    Vooral dat laatste is nodig. Volgens mij ademen Italianen niet als ze praten :')

    Duolingo heb ik, maar het is vooralsnog veel van hetzelfde. Ik doe mijn best met anderen te praten, maar helaas is het Engels van de gemiddelde Italiaan slecht tot zeer slecht. Zelfs van de jongeren, helaas. Dat is nu ik nog niks spreek dus best een uitdaging.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik raad je echt aan om op te zoeken welk lesboek het meest wordt gebruikt om Italiaans te leren. Ikzelf was er bijvoorbeeld achtergekomen dat de boeken Genki I en II zeer vaak worden gebruikt door mensen die Japans leren en toen heb ik de PDF's van die boeken gewoon online gevonden.
    Duolingo is heel handig voor vocabulaire en wat grammatica, maar om de basis echt onder de knie te krijgen werkt een ouderwets lesboek toch het beste, naar mijn ervaring. Oh, de app Drops is ook erg leuk om woordenschat te vergroten.
    Succes! c:


    Caution first, always.

    Als je woordjes wil leren zou ik duolingo gebruiken of Memrise. However, echt de taal leer je er niet mee. Ik zou gaan voor innovative 101. Wel betaald, maar je krijgt een week gratis. Daarna is het 4 dollar per maand. Zou toch ook een Lesboek nemen :) Gelukkig staat yt ook vol filmpjes!

    Ik raad je echt aan om op te zoeken welk lesboek het meest wordt gebruikt om Italiaans te leren. Ikzelf was er bijvoorbeeld achtergekomen dat de boeken Genki I en II zeer vaak worden gebruikt door mensen die Japans leren en toen heb ik de PDF's van die boeken gewoon online gevonden.
    Duolingo is heel handig voor vocabulaire en wat grammatica, maar om de basis echt onder de knie te krijgen werkt een ouderwets lesboek toch het beste, naar mijn ervaring. Oh, de app Drops is ook erg leuk om woordenschat te vergroten.
    Succes! c:

    Weet je toevallig waar deze PDF's te vinden zijn? Ik ben sinds kort bezig met Japans leren, en een lesboek zou wel ideaal zijn :D (zat er over na te denken om die van Genko te kopen, maar als ze op internet staan haha)

    [ bericht aangepast op 6 juni 2018 - 21:44 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Veel bibliotheken bieden gratis online taalcursussen aan als je lid bent, kwam ik laatst achter. Best wel veel keus, ook qua talen. Verwacht geen uitgebreide cursussen, maar gewoon bedoeld om wat basiskennis op te doen.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass