Grace schreef:
Ik voel me echt zo slecht en schuldig omdat ik soms nog vlees eet, maar als ik volledig vegetarisch eet dan begin ik me gewoon echt niet lekker in mijn vel te voelen. Ik doe zo mijn best om zo weinig mogelijk vlees te eten en dan is het echt rot dat je tegenwoordig op Twitter/Facebook echt overal posts ziet met hoe slecht vlees eten wel niet is en hoe erg de dieren mishandeld worden. Want ja ik weet het en ik voel me er echt miserabel bij, maar als ik het niet eet voel ik me ook niet echt goed dus wat moet ik nu doen??? En echt 80% van de vleesvervangers die ik tot nu toe geproefd heb, vind ik niet lekker.
Ik ga je even proberen te helpen als vegetariër haha. Mijn eerste tip is: doe vooral waar je je goed bij voelt. Je moet niet iets doen omdat het 'hoort' of 'moet', maar omdat jij het wil! Dat met name.
En je kunt het vlees eten ook afbouwen: eerst 3 dagen in de week vlees, dan 2 keer en dan 1 keer bijvoorbeeld, totdat je helemaal gestopt bent.
En als je je niet lekker in je vel voelt zitten als je geen vlees eet, ga dan eens bloed laten prikken, puur voor de zekerheid. Want ik denk dat het psychisch ligt dat je je niet lekker in je vel voelt zitten doordat je het zo gewend bent om vlees te eten (niet rot bedoeld hoor!). Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is (:
En heel herkenbaar van de vleesvervangers haha. Ik vind tofu nog wel lekker, daar proberen ze tenminste niet die vleessmaak in te verwerken (':
And then we'll see it.