" Goed om te zien dat je nog terug mag komen, met die resultaten van je, Lys." Zegt Ace, voordat hij me los laat en een vrolijke lach ontsnapt uit mijn mond. "Ze kunnen me gewoon niet weerstaan hier.." "Hé, druiloor. Hoe was je vakantie? En, nieuwe Quidditch records verbroken? Ohja — wacht, I don't care." Hoor ik achter me zodra ik Ace los laat. Ik lach en schud mijn hoofd, terwijl ik de kamer rond kijk. "Ik heb je wel gemist, Ace." Even sluit ik mijn ogen en siert een tevreden glimlach mijn gezicht. Ik ben niet vaak in zo'n goede bui, maar de eerste dag van school, Ace weer zien.. Het heeft een goede invloed op me.Ook het feit dat Ulysses vaak weer een beetje uit zijn schulp kruipt zodra we rond Ace en onze andere vrienden zijn, werkt enigszins geruststellend voor mij. "Fijn om te zien dat jij niets hebt opgeblazen deze zomer - en daarmee bedoel ik natuurlijk jezelf, mafketel. Tenzij ik iets heb gemist in de Daily Prophet." Ik trek mijn wenkbrauwen op en houd mijn arm omhoog, waar een klein littekentje op mijn pols rust. "Ik was bijna dood, hoor!" Roep ik verontwaardigd en steek mijn tong uit naar Uly. "Ace, ik snap niet wat je hier doet; haarstylist is een beter beroep voor je." Grijns ik met een knikje richting Ulysses' nieuwe kapsel. "Hoe was jullie zomer?" Vraagt Ace terwijl hij zijn koffers aan de kant zet. Niet dat het veel uit zal halen; onze kamer is altijd een rotzooi, en dat heeft niet in het minste te maken met Ace. "Gevuld met Shakespeare en heerlijk eten en.." even raak ik afgeleid door mijn telefoon die ik in mijn kontzak voel trillen.
INCOMING TEXT FROM: Mitchy <3Jij. Ik. Praten. NU. Waar ben je of waar kan je heen komen?
OUTGOING TEXT TO: Mitchy <3Is dit een bootycall? Kom maar onder mijn balkon staan roepen, I'll be your Jo...Juliet?
OUTGOING TEXT TO: Mitchy <3[/n]In all seriousness, ik wacht hier buiten wel op je.
Mijn wenkbrauw schiet omhoog. Ben ik te ver gegaan? Vast niet. Mitch weet heus wel dat ik nooit iets serieus zou doen. Niets wat hij niet zou willen. Dat hij het wel wil - dat hij mij wil.. dat weet hij gewoon nog niet. Mijn mondhoeken gaan langzaam weer omhoog terwijl ik me afvraag waarom Mitch juist nu wil afspreken. Even kijk ik op naar Ulysses en Ace. Ze weten dat er al een tijdje iemand is waar ik mee aan het appen ben, die ik een beetje aan het
fucken ben, maar ondanks dat ze soms nieuwsgierig kunnen zijn heb ik ze nooit verteld wie het was. Dat is niet aan mij. "Eh... meiden..." maak ik mijn zin vaagjes af. "Dat somt het voor mij wel op.. En die van jou?" Gelukkig begint Ace gelijk te ratelen: "Ik ging onverwachts naar Los Angeles, naar mijn oom en tante. Wist je trouwens dat ze een nieuwe draak hebben ontdekt in de bergen van Schotland? Roy vertelde het me net." Ik lach als de jongen schijnbaar zelf ook doorheeft dat hij een beetje doorslaat, en hij snel zijn mond houd. "You're such a nerd." Knipoog ik naar hem. "Wauw, wat heb ik dit gemist. Dit jaar gaat echt tof worden." Grijnst hij, en ik knik. "Ik kan niet wachten." Ik kijk nog even snel op mijn telefoon, en vervolgens naar Ulysses. "Uly, ik moet heel even heel snel iets oplossen, will you be okay? Echt- een half uurtje, max." Ik kijk mijn broer aan, en kijk vervolgens even naar Ace. Normaal zou ik hem niet alleen laten, maar met Ace.. Met Ace is het anders. Als Uly bevestigt dat het geen probleem is - hoewel ik heus wel weet dat hij liever had gewild dat ik was gebleven, knijp ik even in zijn hand. "I'll be right back." Mompel ik, waarna ik de kamer uit loop. Ik voel me schuldig tegenover mijn broer, maar Mitch kwam nu echt serieus over en na hoe vervelend ik tegen hem ben geweest heb ik het gevoel dat ik hem dit verschuldigd ben. Ik loop naar buiten en ga in een soort afgelegen hoekje tegen de muur geleund staan. Als ik Mitch voorbij zie lopen, fluit ik en bijt ik op mijn lip. "Looking good, beautiful." Grijns ik naar hem. Misschien als ik begin met een grapje, wordt dit gesprek niet zo serieus als ik vrees.