Binnenkort ga ik mijn bachelor in Leuven afmaken na vier jaar, en ga ik mijn master doen in Maastricht. De afgelopen vier jaar heb ik op kamers gezeten hier in Leuven in hetzelfde huis, in dezelfde kamer. En nu krijg ik te horen dat het verhuurd is voor volgend jaar. Uiteraard zou ik blij moeten zijn voor mijn kotbaas etc etc. Maar deze kamer is echt mijn kamer geworden, het is thuis voor mij. Een plaats waar ik me thuis voel, wat mij is. En het komt steeds dichter bij dat ik dit ga verlaten. Ik ga overigens ook niet naar een nieuwe kamer, maar ik ga terug thuis wonen. Dus het deel dat ik spullen van deze kamer ga verplaatsen naar een nieuwe kamer, en dat mijn nieuwe kamer maak, is er niet. Het is gewoon spullen van deze kamer mixen met spullen van thuis op mijn oude kamer.
Maar dus, het komt dus steeds dichter bij dat ik deze kamer moet verlaten, en ik merk dat dat nogal moeilijk gaat zijn voor mij. Ik ben nog nooit verhuisd ergens vandaan, dus ik heb geen ervaring met het opgeven van kamer/huizen/etc waar je thuis bent. Heeft er iemand advies? Of bemoedigende woorden?
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt