Twee jaar geleden is de relatie met mijn ex uitgegaan omdat hij intens druk was, midden in het studentenleven stond, hij hierin geen rekening kon en wilde houden met mij en de verschillen tussen zijn leven en mijn leven dat bestond uit thuis zitten omdat ik wéér gestopt was met mijn mbo-opleiding gewoonweg te groot waren. Heel kut, wel de beste keuze op dat moment.
Inmiddels ben ik zelf intens gegroeid, is mijn zelfvertrouwen ontwikkeld, heb ik keihard geknokt om tóch op het hbo te komen en sta ik zelf nu middenin het studentenleven dat ik ooit zo ontzettend vervelend en naar vond omdat ik er geen onderdeel vanuit kon maken.
MAAR.
Nu heb ik een schat van een vriend, 24, woont inmiddels sinds kort op zichzelf in Groningen terwijl hij hiervoor altijd thuis in Utrecht heeft gewoond en hij werkt fulltime. Prima, hij heeft stappen gemaakt en daar ben ik intens trots op. Punt is alleen, voor mijn gevoel herhaalt de geschiedenis zich alleen sta ik nu in de rol van mijn ex en mijn huidige vriend in mijn voormalige rol. Hij wil het liefste namelijk thuis zijn, op de bank hangen, samenwonen en zijn leven met me delen. Ik wil leren, werken, sociale contacten opdoen, werken aan mijn netwerk, een bestuursjaar doen en naar het buitenland. Ik wil genieten van netwerkborrels en dispuutsavonden. Ik heb alleen het gevoel dat ik mijn huidige vriend hier intens mee tekort doe.
Zelf ben ik iemand die zich snel schuldig voelt wanneer ik tot 21:00 in de ub zit te blokken terwijl ik weet dat er iemand op de bank zit die graag samen een serie zou willen kijken. Of die een dispuutsavond laat schieten om de ander een fijn gevoel te geven. Nu twijfel ik dus intens of een relatie wel het juiste is voor mij op dit moment. Helemaal met iemand die dus in een hele andere levensfase zit. Maar het laatste dat ik zou willen is mijn vriend kwetsen. Wat zouden jullie in mijn geval doen? Je eigen persoonlijke ontwikkeling aan de kant schuiven om je relatie vrij baan te geven of voor je eigen toekomst kiezen en het uitmaken?
In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.