Ik vind het stukje tekst heel goed gedaan! Wat je doet is laten zien hoe het eruit ziet als iemand zo verdrietig is, in plaats van het te zeggen.
Nog een voorbeeld.
Toen ze haar geliefde op de grond vond, met een gat in zijn borst, en een plasje bloed bij zijn lichaam, was ze ontroostbaar. Haar verdriet was niet te meten in woorden, en ze was zo ontzettend geschokt dat ze het niet kon geloven. Hoe kon hij nou dood zijn?
Toen ze hem vond, op de grond, een gat in zijn borst en een plasje bloed dat zich nog altijd langzaam uitspreidde, stond de wereld stil. Het kon niet waar zijn. Het moest een droom zijn, een verschrikkelijke nachtmerrie, en toen ze op haar knieën viel en de pijn voelde, schreeuwde ze het uit. Het was geen droom. Het was echt. Hij lag daar, hij die ze een uur geleden nog levend had gezien. Ze gilde en ze schreeuwde en toen huilde ze tot het pijn deed, tot er geen tranen meer konden komen, nog altijd smekend om wakker te worden. Ze werd niet wakker en haar tranen stopten niet. Dit was echt. Echte pijn en echt verlies, en echte tranen die vielen en vielen. Ze kon zich niet voorstellen hoe ze ooit nog zou kunnen glimlachen.
Aangezien je om een voorbeeldje vroeg ^
Wat ik probeerde hiermee over te brengen was emotie, omdat je actie al heel goed doet. In het eerste stukje vertel ik hoe ze zich voelt. Het is droog en je krijgt niet de kans met haar mee te leven. In het tweede stuk laat ik de emotie zien door haar gedachtenproces te laten zien.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Rest in Peace, Son of Gondor