Hi!
een aantal jaar geleden begon ik met schrijven en daarbij hoorde mijn eerste verhaal, een twilight fanfiction, Moon Girl.
( who remembers?)
tussendoor nog telkens van alles geprobeerd te schrijven maar niets mocht lukken, tot ik vorige week weer begon met het kijken van Twilight. En ik toch even dat bestandje van Moon Girl aanklikte.
En even weer verliefd werd op schrijven. Dit inspireerde me dus om toch dit verhaal er weer bij te pakken en te gaan proberen er een eigen verhaal van te maken.
dus doei weer wolven, vampiers, Edward en Bella en hallo wezens die ik zelf Reapers noem.
Maar nu loop ik dus ergens tegenaan -- als je een verhaal schrijft over een vampier zal iedereen weten wat je bedoelt. er is weinig extra uitleg nodig over wat zij precies inhouden. maar ik heb dus een zelfbedacht 'wezen' en vind het ontzettend lastig om deze te introduceren zonder gelijk alles te moeten vertellen.
dus nu draai ik er eigenlijk een beetje omheen omdat ik niet goed weet hoe ik dat aan kan pakken. Zeker omdat de Reapers een gigantisch groot aandeel hebben in het verhaal ( bijv. Edward Cullen was een vampier --> nu is 'ie dus een Reaper zeg maar)
Dus de vraag: hoe introduceer je een onbekend wezen op een handige manier?
als je tips hebt, ben je echt, écht fantastisch! Want ik wil zo, zó graag dat het me gaat lukken!
[ bericht aangepast op 29 april 2018 - 22:24 ]
'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat