• Uhm, tja.
    Vraagje over de morning after pil.
    Ik heb in een eerdere cyclus onveilige seks gehad. Ik heb hierna de morning after pil gehaald, en werd een tijdje daarna meteen ongesteld. Deze ongesteldheid duurde langer dan normaal, wel een week. Overigens weet ik niet of dit een doorbraakbloeding was of mijn 'normale' menstruatie: ik zou namelijk op dat moment ook echt ongesteld moeten worden.
    Nu is het daarna (ongeveer een maand later) in een nieuwe cyclus en in een dronken bui opnieuw gebeurd.. Dus ik weer zo'n pil halen, maar nu word ik maar niet ongesteld. Ik ben ondertussen een week en een dag overtijd. Ondertussen begin ook lekker veel zwangerschap symptomen te ontwikkelen (of zo lijkt het). Ben misselijk, buikkrampen en opgezette buik, enorme hoofdpijn, pijnlijke borsten. Ik ga morgen een week op vakantie dus het is eigenlijk nu nog even niet mogelijk om een test te doen, ik moet dus sowieso een week wachten.
    Wat ik me afvroeg: hebben meer mensen dit meegemaakt? En dan bedoel ik het zo lang overtijd zijn en ook het ontbreken van de doorbraakbloeding na het nemen van de map. Ik weet gewoon echt niet meer of ik nu rustig moet blijven omdat m'n cyclus door de war kan zijn of dat ik enorm in paniek moet zijn.
    Help?


    Funny you're the broken one, but I'm the only one who needed savings.

    Stress/paniek kan ook grote invloed hebben op je cyclus. Ik zou de apotheek bellen zo snel als mogelijk is en gewoon vragen wat zij denken. Ik heb dit ook eens gedaan toen ik bang was dat het verkeerd was gegaan en zij hebben mij ook gerust gesteld. Anders de ha bellen!


    The truth is out there.

    Met de map heb ik geen ervaring, maar ik heb wel eens gehad dat ik door stress een maand heb overgeslagen. Toen had ik tijdens mijn "menstruatie" alleen wat van dat vieze slijm met krampen enzo maar geen bloed.
    Ik dacht toen echt zwanger te zijn geworden van een wc-bril of zo, aangezien ik door de paniek ook al die zwangerschapssymptomen creëerde en ik door die stress de maand erna ook nog eens een week te laat was. Ik had alleen echt geen sprankje seksueel contact sinds mijn vorige menstruatie, maar het kan dus misschien ook door paniek komen?


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik denk dat de kans echt best klein is dat je je zorgen moet gaan maken, hoor. De map is best een klap op je hormooncyclus en het kan even duren voordat dat weer is uitgeschommeld, waarschijnlijk nog veel meer met twee cycli achter elkaar verstoord. Chill, maak een kruikje voor jezelf en wacht het even af; het zal waarschijnlijk even naar zijn (schommelende hormonen zijn nooit tof) maar ik schat de kans heel laag in dat je zwanger bent. Misschien wel extra goed voor jezelf zorgen op vakantie, goed gehydrateerd blijven en zo.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Als de map juist ingenomen is dan is de kans echt klein dat je zwanger bent. Weet je toevallig ook nog hoever je in je cyclus zat?
    De map (beide merken) stelt namelijk je eisprong uit, maar hierdoor heb je dus de kans dat je menstruatie daardoor ook later kan komen. Gezien dit al de tweede keer is dat je de pil hebt moeten slikken, denk ik nu echt dat je cyclus gewoon van slag is daardoor. Als je echt ruim een week overtijd bent kun je overigens gewoon een test doen, een zwangerschap geeft deze dan namelijk al lang aan.

    [ bericht aangepast op 28 april 2018 - 7:43 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik heb ooit een pil vergeten in te nemen, seks gehad en toen was ik zooo gestressed dat ik ook echt dacht dat alles wat ik voelde een zwangerschapssymptoom was. Ik heb toen de bijsluiter van mijn pil goed gelezen, heb je dat bij de map al gedaan? Want die zijn echt heel duidelijk over wanneer het wel en wanneer niet werkt. Mijn apotheek heb ik toen opgebeld, maar die heeft me toen enkel meer stress bezorgd door te zeggen dat de pil ook als je die neemt nooit 100% veilig is, like thanks daar zat ik toen echt op te wachten... (cat)
    Wat ik niet begrijp is waarom je nu geen test kan doen als je op vakantie vertrekt morgen? Wil je niet iets geruster op vakantie kunnen vertrekken of is het nog te vroeg om zeker te zijn van de uitslag?


    The soul needs autumn.

    Wiarda schreef:
    Ik denk dat de kans echt best klein is dat je je zorgen moet gaan maken, hoor. De map is best een klap op je hormooncyclus en het kan even duren voordat dat weer is uitgeschommeld, waarschijnlijk nog veel meer met twee cycli achter elkaar verstoord. Chill, maak een kruikje voor jezelf en wacht het even af; het zal waarschijnlijk even naar zijn (schommelende hormonen zijn nooit tof) maar ik schat de kans heel laag in dat je zwanger bent. Misschien wel extra goed voor jezelf zorgen op vakantie, goed gehydrateerd blijven en zo.


    Dit. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wat iedereen zegt!!
    Maar de symptomen die je noemt kunnen ook heel goed passen bij een verstoorde periode en menstruatie én bij stress!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik zou toch zo snel mogelijk een test doen. Op vakantie zullen ze ook winkels hebben, al snap ik dat het natuurlijk onaangenaam en ongemakkelijk is en je het liever alleen wilt doen in een veilige, vertrouwde omgeving.
    Zelf zou ik het echter niet zien zitten om nog een week zo rond te lopen. Ik zou zo hard piekeren over alle mogelijke opties dat ik er van zou doordraaien. Je kunt eindeloos het internet afspeuren voor speculaties, maar meestal wordt je echt niet goed door te piekeren. Je hebt zo snel mogelijk het antwoord nodig. Als het niks is, zal er een groot gewicht van je schouders vallen en als je zwanger bent, zal het vast schrikken zijn. Maar "slecht" nieuws voelt altijd beter dan angst. Niks voelt ondraaglijker dan niet zeker te weten of je geslaagd zal zijn, zwanger zal zijn, iemand overleden is of niet. Eénmaal je het weet, lucht dat ergens ook op, zelfs al is het niet je favoriete antwoord. Ik zou zo snel mogelijk een winkel opzoeken en me afzonderen. Als de kans toch niet bijster groot is dat je zwanger bent, zal je zo snel van je stress af zijn.

    [ bericht aangepast op 28 april 2018 - 10:17 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!
    Ik heb toch maar heel snel nog even een test gehaald en ik ben niet zwanger gelukkig. Ben zo opgelucht. (:


    Funny you're the broken one, but I'm the only one who needed savings.

    Goed dat alles in orde is gekomen! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.