De telefoon die ik nu (al ongeveer 3 jaar) heb, de Huawei G Play Mini, die laadt sinds kort niet goed meer op. Verschillende snoertjes en stopcontacten geprobeerd, maar hij komt amper boven de 65% uit. Hij ligt vandaag al de hele dag aan de oplader en is op het moment 36%. Een tijdje geleden had ik al contact gezocht met een smartphonereperateur voor een nieuwe batterij, maar dat is blijkbaar heel lastig met de telefoon die ik heb en sindsdien heeft de man niet meer gereageerd. Niet alleen de batterij is aan vervanging toe, de aan/uit knop en de volumeknopjes doen het ook niet goed meer, hij loopt constant vast, valt steeds uit en het geheugen is gewoon ruk (4gb intern, ik heb dan wel een SD-kaartje maar dat helpt niet veel als het interne geheugen hoe dan ook vol raakt ook al staat alles op de SD-kaart). Oh, en ik kan heel veel apps niet downloaden omdat het toestel op Android 4.1 draait. Dus eigenlijk ben ik gewoon toe aan een nieuwe mobiel, ook al ben ik te gehecht aan dit ding dat me af en toe ernstig frustreert.
Al kom ik er zelf niet echt uit. Mijn oog was op de Nokia 6 gevallen, een prachtig ding dat alleen maar in prijs aan het zakken is. Op de foto's was ik echt verliefd, net als op de reviews en de specificaties. Maar toen ik 'm gisteren even in real life ging bekijken, bleek hij toch wat groot te zijn, zo'n 2 cm hoger als de telefoon die ik nu heb en dat is een 5,0 inch en dat vond ik al groot...
Ik heb best wel wat eisen die niet heel standaard zijn, waardoor het op zich best wel lastig is om een telefoon te vinden...
- Knopjes op het scherm (wat al heel lastig is want 9 op de 10 telefoons hebben dat niet...)
- Maximale grootte van 5,0 inch (hallo, dat ding moet nog in m'n broekzak passen)
- Android van 6.0 of hoger (want ik moet de zorgverzekeringsapp kunnen downloaden )
- Intern geheugen van 8GB of meer en uitbreidbaar met een SD-kaartje (en anders intern geheugen van minimaal 32GB)
- Geen Samsung
Nu ben ik benieuwd of jullie misschien de gouden tip hebben... En ervaringen, natuurlijk.
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly