Ja, binnen Europa hoef je geen importkosten te betalen. Buiten Europa krijg je ze wel erbovenop en worden de extra kosten pas bekend gemaakt als ze al bijna met het pakketje aan de deur staan (helaas). Er is een kans dat je pakketje tussen de douane doorglipt, though, maar hoop er niet op. Ik zou je adviseren om dus eerst binnen Europa te kijken en pas erbuiten als je het niet kunt vinden :')
Zelf bestel ik dus wel eens wat uit Japan en vaak kom ik er onderuit door de goedkope shipping zonder verzekering etc te nemen, maar met een notebook zou ik die gok niet wagen, omdat dat ook betekent dat je geen garantie hebt als het pakketje ergens halverwege verdwijnt. (Daarbij denk ik dat Amazon sowieso alleen de fancy verzekerde shipping opties heeft en een notebook sowieso al een herkenbare pakketvorm heeft)
Om het even in perspectief te brengen, voor een figure met een waarde van 23 euro moest ik nog 19 euro bijbetalen aan importheffingen bij het pickup point. Bij een notebook van pakweg 800 euro zou dat snel zo'n 300 euro extra zijn (ongeveer).
E: schijnbaar is het tussen 20 en 150 euro alleen de btw, hoger krijg je nog extra kosten.
[ bericht aangepast op 9 april 2018 - 11:30 ]
She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.