Voor mijn vervolgopleiding moet ik een motivatiebrief schrijven. Echter, nu ben ik iemand die nooit echt in touch is met zijn intrinsieke motivatie. Voor deze opleiding kom ik niet verder als motivatie dan "de rest was slechter" en "de vakken zien er wel cool uit". Uiteraard is dit niet alles waarom ik voor die opleiding ga, want jaaa dat zou slecht zijn (maar wel waar lol). Maar er is intrinsieke motivatie aanwezig waarom die vakken er cool uit zien etc, maar ik weet dat niet te verwoorden. Dus help? En als ik dat weet te benoemen. Kan iemand mij vertellen wat een goed formaat zou zijn voor een motivatiebrief. Wat zijn de regels. Hoe lang moet dat ongeveer zijn? Wat moet er allemaal in staan? Moet je bijvoorbeeld ook vertellen over wat je tot nu toe hebt gedaan of hoe je tot hier bent gekomen qua interesse en studiekeuzes, of is dat irrelevant?
Dus please, als iemand ooit eens een motivatiebrief heeft moeten schrijven, of hier meer over weet, zou je me alles kunnen vertellen svp?
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt