Ja, het komt dus niet doordat Facebook de laatste tijd nogal vervelend in het nieuws is gekomen (al moet ik toegeven dat het wel de doorslag heeft gegeven). Maargoed, ik heb dus altijd al een enorme hekel gehad aan Facebook. Van het gedoe met privacy, tot tienduizend verjaardagsmeldingen, tot vrienden die naar een evenement bij mij in de buurt gaan (lekker belangrijk), tot aan 'nouja zeg, je had toch wel even mijn post kunnen liken?'
Blegh. Dus ik zit er al heel lang over na te denken om er maar gewoon lekker mee te stoppen, maar ik wil het niet helemaal cold turkey doen. Want hoe zeer ik facebook ook haat, ik scroll er regelmatig doorheen. Voornamelijk uit verveling en voornamelijk op zoek naar video's van schattige puppy's, dat wel. Maar al met al open ik de app toch al zo'n tien keer per dag en dat is me tien keer te veel.
Dus hier komt mijn vraag aan jullie:
Is er iemand die ook met facebook wil stoppen/minderen en volgende week van maandag t/m zondag met mij wil detoxen? Gewoon een weekje niet op facebook, app verwijderen en kijken hoe het gaat. Ik ben namelijk serieus benieuwd hoe het leven eruit ziet als een van de grootste social media platformen uit je leven wegvalt :')
Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"