• in de mensheid.

    Maandagochtend is mijn konijn uit een buitenhok verdwenen. Het hok was open, maar ze heeft een rennetje en kan er niet uit. Ten minste, dat dachten we.
    Ze is waarschijnlijk niet ontsnapt; er is geen gat of tunnel te vinden, en het hek is eigenlijk te hoog voor haar om uit te springen. Als ze ontsnapt is moet ze gesprongen zijn, maar dan zou ze niet in een keer spoorloos verdwenen zijn, aangezien wij een redelijk lui konijn hebben en ze moet alles ontdekken voordat ze het volgende voorwerp wilt ontdekken. Bovendien is het niet logisch dat een konijn na zes jaar in een ren te hebben gewoon ineens zou denken:‘hé, wat een mooi hek, dat heb ik nou nog nooit eerder gezien, laat ik daar eens over heen gaan springen.’
    Het zou kunnen dat ze door een roofdier gepakt is, maar dan zou het ten minste een dier als een vos en vergelijkbaar moeten zijn, wat niet heel logisch is middenin Rotterdam in de randstad. Ten tweede zou je dan wel bloed, plukjes haar, of andere sporen vinden, en dat is niet het geval.

    De enige optie waar wij aan denken van wat gebeurt kan zijn is dat iemand mijn lieve Flip uit haar hok heeft gehaald en haar heeft gestolen. En dan vraag ik me af wie dat zou doen, maar vooral waarom? Wat is het nut van zo’n actie? Waarom gebeurd dit?





    Even ter illustratie; dit is een foto van mijn fluffertje:



    Ik snap de persoon die dit gedaan heeft niet. Weten jullie een reden waarom iemand dit zou doen? Bij honden weet ik bijvoorbeeld dat gestolen honden soms gebruikt worden als ‘trainmateriaal’ voor waakhonden, echt walgelijk. Maar hier snap ik gewoon het nut niet van. Gestoord.
    En ik wil mijn Flippertje terug!

    [ bericht aangepast op 31 maart 2018 - 22:34 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Wollstonecraft schreef:
    Eerlijk? Ik vind het echt een onzin theorie dat iemand het uit een hok gestolen heeft... Een konijn? Nee...
    Bovedien, ja, soms verdwaald er wel eens een diertje dat honger heeft en je konijn ontvoerd naar een plek om het op te peuzelen. Of je konijn was het zat om gevangene te spelen lol. Maar gestolen? Lmao


    Het is bijna pasen, en konijnen zijn duur voor mensen die er geen waarde aanhechten. En zoals ik in een ander topic zei, met moederdag waren er doodnormale bloemen uit onze voortuin gestolen. Dat is toch weer een rang lager dan konijnen.
    Mensen doen de gekste dingen, dus het is zeker niet onmogelijk.

    Vind het een beetje een stomme reactie tbh, weet niet of je het eigenlijk als een troll bedoelt :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    @Wollstonecraft, dat zou natuurlijk kunnen, maar de redenen waarom dat onwaarschijnlijk is staan hier boven.
    Maar bij ons zijn wel eens vaker spullen gestolen; van een logische gestolen fiets tot een bijl tot een verdwenen stuk speelgoed van vroeger. Alles wordt gestolen, heel vreemd..

    [ bericht aangepast op 1 april 2018 - 0:16 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Het is bijna pasen, en konijnen zijn duur voor mensen die er geen waarde aanhechten. En zoals ik in een ander topic zei, met moederdag waren er doodnormale bloemen uit onze voortuin gestolen. Dat is toch weer een rang lager dan konijnen.
    Mensen doen de gekste dingen, dus het is zeker niet onmogelijk.

    Vind het een beetje een stomme reactie tbh, weet niet of je het eigenlijk als een troll bedoelt :')


    Nee lol ik ben geen troll, en het rijmt ook nog spectaculair. Het is gewoon dat ik het belachelijk vind dat je het stelen van een LEVEND wezen stelen noemt. Ja, je hebt er centjes voor betaald. Ja je hebt een papiertje. Nee, dan is je dier niet van jou. Je kunt een levend wezen niet claimen. Sorry, maar dat vind ik gewoonweg ongelofelijk egoïstisch.
    Nee, je konijn kan niet gestolen zijn. Hij is niemands bezit l o l


    i wanna die with you once or twice.

    Ik weet dat sommige illegale fokkers dit doen.
    Dan stelen ze een dier van iemand anders om dat dier te gaan fokken.

    Wollstonecraft schreef:
    (...)

    Nee lol ik ben geen troll, en het rijmt ook nog spectaculair. Het is gewoon dat ik het belachelijk vind dat je het stelen van een LEVEND wezen stelen noemt. Ja, je hebt er centjes voor betaald. Ja je hebt een papiertje. Nee, dan is je dier niet van jou. Je kunt een levend wezen niet claimen. Sorry, maar dat vind ik gewoonweg ongelofelijk egoïstisch.
    Nee, je konijn kan niet gestolen zijn. Hij is niemands bezit l o l



    Dan gebruiken we vanaf nu gekonijnnapt :Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Wollstonecraft schreef:
    (...)

    Nee lol ik ben geen troll, en het rijmt ook nog spectaculair. Het is gewoon dat ik het belachelijk vind dat je het stelen van een LEVEND wezen stelen noemt. Ja, je hebt er centjes voor betaald. Ja je hebt een papiertje. Nee, dan is je dier niet van jou. Je kunt een levend wezen niet claimen. Sorry, maar dat vind ik gewoonweg ongelofelijk egoïstisch.
    Nee, je konijn kan niet gestolen zijn. Hij is niemands bezit l o l

    Ehm, jawel. Dat konijntje was van TO en mensen hebben er met hun gore poten van af te blijven. Dat konijn heeft geen bewustzijn zoals mensen dat hebben, dus ja, het beestje is gestolen en niet "ontvoerd" of wat je er ook van wil maken. :') Onnodige reactie, TO heeft het al kut genoeg zonder het feit dat je de openingspost op een weegschaaltje moet leggen.


    ars moriendi

    Jeetje, wat vervelend. En ik snap het ook niet helemaal; waarom niet een konijn uit een asiel halen, als je er eentje wil?


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Wollstonecraft schreef:
    (...)

    Nee lol ik ben geen troll, en het rijmt ook nog spectaculair. Het is gewoon dat ik het belachelijk vind dat je het stelen van een LEVEND wezen stelen noemt. Ja, je hebt er centjes voor betaald. Ja je hebt een papiertje. Nee, dan is je dier niet van jou. Je kunt een levend wezen niet claimen. Sorry, maar dat vind ik gewoonweg ongelofelijk egoïstisch.
    Nee, je konijn kan niet gestolen zijn. Hij is niemands bezit l o l


    Als iemand je tuin betreedt en het geliefde konijn dat daar toevallig rondloopt uit het hok haalt, moeten we dat accepteren. Het is toch niet stelen! De volgende keer dat ik iemand zijn hond zie uitlaten, neem ik het dier van hem over en neem ik het mee naar huis. Joh, het is een levend wezen, dus niemands bezit. Ik zou ook wel graag een mensenkind erbij willen, lijkt me gezellig. Ik haal het binnenkort bij een willekeurige peuterschool op. En als een moeder dan zegt "Hey, dat is mijn kind!" zal ik daarop beantwoorden dat het helemaal niet van haar kan zijn want het is een levend wezen.

    Sorry voor mijn sarcasme in dit bericht. Oké, ik snap het als je "stelen" een raar woord vindt. Misschien moeten we het dan inderdaad maar konijnnappen of ontvoeren noemen. Maar dat maakt de situatie niet anders, en ik vind het echt vreemd dat je doet alsof zo'n situatie gewoon geaccepteerd moet worden.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ehm, jawel. Dat konijntje was van TO en mensen hebben er met hun gore poten van af te blijven. Dat konijn heeft geen bewustzijn zoals mensen dat hebben, dus ja, het beestje is gestolen en niet "ontvoerd" of wat je er ook van wil maken. :') Onnodige reactie, TO heeft het al kut genoeg zonder het feit dat je de openingspost op een weegschaaltje moet leggen.

    Jouw reactie is anders ook vrijwel onnodig. Verder ga ik er niet op in, omdat ik vind dat de tonen die er tegen mij worden aangeslagen best een pitje lager mogen. Dat is mijn menig, klaar. Dat is jullie menig, klaar. Hoeft er niet zp belachelijk over gedaan te worden.


    i wanna die with you once or twice.

    Aviphile schreef:
    (...)

    Als iemand je tuin betreedt en het geliefde konijn dat daar toevallig rondloopt uit het hok haalt, moeten we dat accepteren. Het is toch niet stelen! De volgende keer dat ik iemand zijn hond zie uitlaten, neem ik het dier van hem over en neem ik het mee naar huis. Joh, het is een levend wezen, dus niemands bezit. Ik zou ook wel graag een mensenkind erbij willen, lijkt me gezellig. Ik haal het binnenkort bij een willekeurige peuterschool op. En als een moeder dan zegt "Hey, dat is mijn kind!" zal ik daarop beantwoorden dat het helemaal niet van haar kan zijn want het is een levend wezen.

    Sorry voor mijn sarcasme in dit bericht. Oké, ik snap het als je "stelen" een raar woord vindt. Misschien moeten we het dan inderdaad maar konijnnappen of ontvoeren noemen. Maar dat maakt de situatie niet anders, en ik vind het echt vreemd dat je doet alsof zo'n situatie gewoon geaccepteerd moet worden.

    Pardon? Dat zeg ik toch niet? Ik zeg dat ik het verdorie naar vind voor het konijntje, maar dat je niet moet doen alsof het helemala jou bezit was. En zoals ik al eerder zei, vind ik het nogal ondenkbaar dat het gestolen is. Als het dat wel is, vind ik het zeker niet te accepteren. Want zoals ik al zei vind in het juist niet te doen dat mensen het gewoon claimen alsof het een ding is. Wtf, je moet mijn reacties beter lezen voordat je conclusies gaat trekken


    i wanna die with you once or twice.

    Wollstonecraft schreef:
    Eerlijk? Ik vind het echt een onzin theorie dat iemand het uit een hok gestolen heeft... Een konijn? Nee...
    Bovedien, ja, soms verdwaald er wel eens een diertje dat honger heeft en je konijn ontvoerd naar een plek om het op te peuzelen. Of je konijn was het zat om gevangene te spelen lol. Maar gestolen? Lmao


    Nou sorry dat ik het zeg hoor maar dit is echt een klote reactie
    De TO is haar diertje kwijt en maakt zich er druk om en dan kom jij hiermee aan zetten.

    [ bericht aangepast op 1 april 2018 - 12:59 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    ^het topic is niet voor aandacht en mededogen maar voor de vraag wat er gebeurt kan zijn en waarom iemand een konijn zou stelen.
    Als ze medelijden wil hebben moet ze het anders formuleren.

    [ bericht aangepast op 1 april 2018 - 13:02 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Wollstonecraft schreef:
    ^het topic is niet voor aandacht en mededogen maar voor de vraag wat er gebeurt kan zijn en waarom iemand een konijn zou stelen.
    Als ze medelijden wil hebben moet ze het anders formuleren.


    Ja maar als je het zo nodig moet zeggen kan je dat ook wel even anders verwoorden toch. En om iemands theorie zo de grond in te stampen is ook wel een beetje..


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Tja, voor medelijden naar de TO moet je niet bij mij zijn. Bovendien, ik ben niet de enige die vrij onbeschoft reageert, doen jullie zelf ook bij mij. Dus mij daarop aanspreken is hypocriet


    i wanna die with you once or twice.

    Wollstonecraft schreef:
    Tja, voor medelijden naar de TO moet je niet bij mij zijn. Bovendien, ik ben niet de enige die vrij onbeschoft reageert, doen jullie zelf ook bij mij. Dus mij daarop aanspreken is hypocriet


    Sure, ik zeg alleen maar dat het wat minder fel mag. Is dat hypocriet

    [ bericht aangepast op 1 april 2018 - 13:13 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)