Ik vind het eerlijk gezegd ook wrang voor nabestaanden van een moord dat zo'n moordenaar bij wijze van maximaal 30 jaar krijgt en dan ook nog onder het nom "goed gedrag" vervroegd vrijgelaten kan worden. Dat vind ik ook gewoon verkeerd. De nabestaanden hebben namelijk al levenslang. Het systeem van Amerika, dat iemand gewoon meer dan 300 jaar kan krijgen, is dan wat overdreven (ik heb namelijk nog nooit gehoord van iemand die die leeftijd haalde), maar het lijkt mij dat - dat voor nabestaanden rechtvaardiger voelt dan het hele dertig jaar en mogelijk vervroegd vrij verhaal. Het gebeurt uiteraard niet altijd, dat zou niet eerlijk zijn, maar toch vind ik dat het systeem onder de loep genomen mag worden. Het gebeurt in mijn ogen nog te vaak dat iemand, die eigenlijk een gevaar is voor de maatschappij, toch terugkomt en terugvalt in oud gedrag.
Ook scheelt er aan instellingen ook genoeg, naar mijn mening, want degene die Anne Faber heeft vermoord zou ook nooit zoveel vrijheid moeten krijgen als wat 'ie had waardoor hij gelegenheid kreeg om haar te vermoorden.
Daarbij mogen de straffen voor mensen die onder invloed van alcohol iemand aanrijden/doodrijden ook gewoon verhoogd worden. Ik las eens over een dergelijk iets en diegene kwam er met x-aantal uren straf en een boete van af. Die ouders waren hun kind kwijt en die dader hoefde alleen maar een x-aantal uur afval te prikken in het park, bij wijze van. Ik vind dat gewoon absurd.
[ bericht aangepast op 11 maart 2018 - 15:34 ]
26 - 02 - '16