Histoire schreef:
Voel je je alleen omdat je geen sociale contacten hebt? Of ben je eerder zo iemand die erg populair is en overal lacht maar niemand heeft in de breedte en alleen in de diepte? Je ziet dat wel vaak met mensen die met depressies worstelen, dat ze het goed kunnen wegstoppen.
Hoe dan ook ik weet zeker dat er heel veel mensen zijn die om je geven zelfs al voel je je op dit moment erg alleen. Wees ook niet al te hard op jezelf omdat je hervalt. Het kan gebeuren, maar het belangrijkste is dat je telkens terug je weg omhoog weet te vinden. Dat is sterkte. (:
Niet dat je nooit hervalt. Het is niet erg om te worstelen, daarvoor moet je niet hard zijn op jezelf. Het enige wat je bepaalt is je kracht om eruit te klimmen elke keer en niet je depressies.
Ik heb nauwelijks sociale contacten inderdaad. die paar meiden die ik ken en vriendinnen noem spreek ik ook zelden omdat ze erg druk zijn. Ik kan mijn gevoel bij hen ook niet echt kwijt omdat de reactie erop vaak een beetje is als "oh, balen. Zal vast weer goed komen"
Wat uiteindelijk waar zal zijn! maar op zo'n moment kan ik daar niets mee en moet ik alles zoals altijd alleen aangaan. Dit is eigenlijk al vanaf jongs af aan zo als het gaat om vrienden, klasgenootjes, mensen van mijn leeftijd. en het begint me sterk te breken dat het altijd blijft gebeuren ook al doe ik er alles aan zeg maar.
Ik denk sterk dat het door mijn gehoorprobleem komt (ik hoor meer dan de helft niet aan beide oren) waardoor ik vaak wat meer hulp nodig heb en er langer over doe om dingen echt te begrijpen.
Maar despite all that -- ik ga niet opgeven. Nu loopt alles even in de soep en ik moet weer helemaal opnieuw beginnen maar misschien is dat uiteindelijk wel goed en gaat dat nare gevoel mettertijd ook weer weg.
'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat