• Als je dit topic ziet, denk je vast: wat? Of misschien: is dit een Inge (square) topic? Nee! Het is door mij gemaakt en Inge heeft er alles niets mee te maken.

Dus, uitleg? Ja, hier komt het!

Inge en ik hadden het over dieren die wel en niet op andere dieren lijken, en ik vond dat zeehonden de perfecte naam hadden. Kom op, ze lijken op honden en ze zijn in de zee? Hoe kun je ze anders noemen. Helaas zit de rest van de zee vol LEUGENS. Een zeeleeuw lijkt niet op een leeuw, een zeekoe lijkt niet op een koe, een zeewolf zou een coolere en gevaarlijkere versie van de zeehond moeten zijn, maar is gewoon een vis, en in het engels is het niet veel beter: een catfish lijkt helemaal niet op een kat!

Wat vinden jullie van deze ontdekkingen?

Rest in Peace, Son of Gondor

Luipaard! Wel lui, geen paard.
    Kerkuil; waar kont de kerk vandaan?
    Koolmees; hoezo kool?
    Ijsvogel; waarschijnlijk vind je die alleen in de diepvries.

En het stuk vlees genaamd de varkenshaas snap ik ook nooit. Waarom een haas? (cat)

Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

En zeepaard. Lijkt er ook voor geen meter op. En heb je ook een minderval in plaats van alleen een meerval?

You gave me my life all those years ago, now I give you yours.

Plunkett schreef:
    En zeepaard. Lijkt er ook voor geen meter op. En heb je ook een minderval in plaats van alleen een meerval?

Volgens mij een zeepaard omdat de kop een klein beetje lijkt op die van een echt paard (hééél klein beetje, I know)

NiekNiek schreef:
    Luipaard! Wel lui, geen paard.
    Kerkuil; waar kont de kerk vandaan?
    Koolmees; hoezo kool?
    Ijsvogel; waarschijnlijk vind je die alleen in de diepvries.

En het stuk vlees genaamd de varkenshaas snap ik ook nooit. Waarom een haas? (cat)

Nou een koolmees is best logisch, hun hoofd is zo zwart als kolen. Dus daar komt dat vandaan.

Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

Als we het over vlees hebben: slavink. Het is absoluut geen sla en al helemaal geen vink. Waarom, wereld? (no_chears)

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

Square schreef:
    Als we het over vlees hebben: slavink. Het is absoluut geen sla en al helemaal geen vink. Waarom, wereld? (no_chears)

Misschien is de vink wel zo hard geslagen dat het een stukje vlees werd. Dat zal het vast zijn geweest. Het is allemaal wel logisch. 🙃

look at the stars, look how they shine for you;

Zullen we het eens hebben over de koeienvlaai? Kan me niet voorstellen dat zoiets naar vlaai smaakt. 😝😖

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Square schreef:

Door de naam dacht ik vroeger dat het een soort hamnpburger met blaadjes sla er om heen zou zijn😂😂

Maar hoe zit het dan met een boomstam? En een slavlinder? Ook niet logisch...

Hahahahaha geweldig topic dit 😂

And then we'll see it.

Koffie schreef:
    Hahahahaha geweldig topic dit 😂

Heeft het woord geweldig dan wel een logische naam? Geweldig. -ig is een achtervoegsel, dus zou geweld er zelfstandig ook wel bij moeten passen, maar dit is niet het geval.
    Volgens mij kunnen we in dit topic ober nog veel meer namen filosoferen dan alleen over (zee)dieren en vlees🤔

Plunkett schreef:

Ik vind een zeepaard stiekem best veel op een paard lijken

And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

Laten we even dankbaar zijn voor de zeester, geen enkel wezen op deze aarde heeft een betere naam.

If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

Phos schreef:
    Laten we even dankbaar zijn voor de zeester, geen enkel wezen op deze aarde heeft een betere naam.

Trueee

And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

De blobvis vind ik wel kloppen! Een vissige vorm die eruit ziet als een blob (:

Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

En zwaardvis dan? Een punt op je neus is niet meteen een zwaard, slimmeriken. Volgens mij is Pinokkio als hij liegt ook geen zwaardpop, of wel soms??