Ik was een tijdje geleden op zoek naar een bijbaantje, toen ik een berichtje zag dat naar studenten van mijn bachelor was gestuurd dat er een student-assistent werd gezocht voor een onderzoeksproject. Dit leek me een ideaal baantje voor mij, omdat het een soort ervaring is die heel goed op je cv staat, zeker als je een onderzoeksmaster wilt gaan doen, wat is wat ik wil gaan doen, en omdat het onderzoek zelf me ook erg interessant leek. Wat dat betreft was het precies wat ik zocht en veel beter dan veel andere baantjes die je als student zou kunnen hebben.
Tot mijn geluk werd ik ook aangenomen, wat heel fijn was, omdat ik altijd een soort faalangst heb als het om solliciteren gaat. Het baantje heeft veel voordelen, zoals het feit dat het best wel goed betaalt en je een pas krijgt waarmee je gratis koffie kunt halen bij de universiteit. Verder zie je meer van de organisatie van de universiteit en wat er allemaal bij komt kijken wanneer er een onderzoek gedaan wordt. Het is goed voor me om meer werkervaring op te doen en helemaal natuurlijk in dit gebied, aangezien het gerelateerd is aan mijn studie en aan wat ik later wil gaan doen.
Het probleem is alleen dat ik op bepaalde gebieden eigenlijk niet zo goed weet hoe leuk ik het werk nou vind. Ik moet veel regelen, waarbij ik wat aan de ene kant juist wel iets voor mij is, maar aan de andere kant houdt het ook in dat ik vaak op mensen af moet stappen en mensen op moet zoeken om bepaalde dingen geregeld te krijgen, en dat vind ik gewoon lastig omdat ik best wel terughoudend ben en dit soort dingen dan wat buiten mijn comfortzone liggen. Ik weet wel dat ik er waarschijnlijk wel geschikt voor moet zijn, anders was ik niet aangenomen, maar ik merk gewoon dat ik er onzeker in ben en het allemaal wat lastig vind. Ik ben daarnaast erg geneigd tot uitstelgedrag, waardoor ik dingen niet altijd zo snel doe als ik ze zou kunnen doen, waar ik me dan weer schuldig over voel.
Dus, dat wilde ik even kwijt over mijn bijbaantje, dat eerst ideaal leek, maar op het moment even niet zo voelt. Je kunt natuurlijk niet alles hebben en ik denk dat ik alsnog blij ben dat ik dit baantje gevonden heb, maar het is gewoon zo jammer om dan af en toe zo tegen werkgerelateerde dingen op te zien.
Ik ben benieuwd: wat voor bijbaantjes doen jullie/hebben jullie gedaan en in hoever waren die ideaal of niet? Wat zou jullie ideale bijbaan zijn? Laat maar weten als je hier verder nog iets over te zeggen hebt!
[ bericht aangepast op 2 feb 2018 - 18:51 ]
"Take my advice; I don't use it anyway."