Ik kreeg me net toch een enorme shitstorm over me heen. En ik wil het even kwijt, want ik voel me er erg naar door.
Om even bij het begin te beginnen. Ik zit bij een studentenvereniging en we hebben een gekke regel dat je je eigen naam binnen die vereniging mag kiezen. Belangrijke info. Dus vanmorgen gingen mijn vriend en ik naar Utrecht, met de trein. Toen we op het perron op Utrecht aankwamen, kwamen een bekende van ons tegen, iemand die ook lid is van de vereniging. Mijn vriend en ik bedachten ons dat we hem gedag wilden zeggen. Dus we spraken hem aan met zijn echte naam (hij heeft ook een bijnaam in de vereniging). Hij keek even op en liep toen verder, mijn vriend en ik snapte daar niks van. Ik vroeg nog aan mijn vriend of diegene het wel doorhad dat wij het waren. Daarna liepen we ook maar door. Even later kreeg een appje van diegene dat hij het jammer vindt dat ik ook 'zo'n persoon ben geworden'. Ik vroeg daarna aan hem dat ik geen idee heb wat hij daarmee bedoeld. Blijkt dat hij zijn echte naam niet leuk vindt en hij het als pesten opvatte dat wij hem op het station bij zijn echte naam noemde. Dat wisten wij niet, want wij spreken niet echt heel veel met deze jongen en dit onderwerp is nooit aan bod gekomen.
Daarna werd ik dus constant maar aangevallen dat mijn vriend en ik hem alleen wilden pesten, want mijn vriend zou dit volgens hem vaker doen. "Ja, ik wil geen contact meer met je, want je ben nu zo'n persoon." dit en dat.
Blijkbaar heeft mijn vriend hem ooit eens wat aangedaan, dus hij wist wel dat C(zo ga ik de 'gepeste' even noemen) zijn naam rot vond. Dus ik probeer nog te zeggen dat mijn vriend het waarschijnlijk ook gewoon niet wist dat C zijn naam vervelend vond. En dat ik niet weet wat er precies tussen hem en mijn vriend speelt en dat ik het pittig vervelend vond dat ik nu zo word aangevallen met iets wat ik niet gedaan heb. En maar blijven zeggen dat wij het echt niet wisten, want hé, dit wisten wij echt echt echt niet. C antwoordde letterlijk op mijn vraag of hij het mijn vriend wel eens verteld heeft over zijn naam: "misschien wel, misschien niet, maar hij wist duidelijk wel." Oh ja, ja, nee, duidelijk. Vooralsnog gelooft hij mij nog steeds niet, dus ik heb hem aangeboden het eens face to face te bespreken. Maar daar ging hij niet echt op in. Ondertussen ben ik wel uit allerlei groepsappen gegooid, chats die overigens best gezellig en groot zijn en die veel dingen samen doen, om iets wat ik niet gedaan heb. :')
Mijn vriend heeft ook nog steeds geen flauw idee wat hij gedaan heeft en twijfelt of hij C nu een berichtje moet sturen om dingen eens bespreekbaar te maken. En ik zit hier een beetje tussen als boodschappersoon.
Wtf-momentje van de dag. En ik moest het ergens kwijt.
Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.