Hallo mede-Quizletters,
Ik zal meteen met de deur in huis vallen: ik wil meedoen met SOTY, maar heb geen idee met welk verhaal :') Ik zou allebei de verhalen even graag schrijven, dus mijn vraag is vooral waar het meeste animo voor is. Alvast bedankt c:
De keuze gaat uit twee ideetjes, namelijk:
1. Naamloos zombieverhaal
- horror, komedie -
Het zou een verhaaltje worden ietwat geïnspireerd door mijn eerdere kortverhaal. Het zou gaan over een jongen X, die in de apocalyps op zoek gaat naar zijn zus. Onderweg ontmoet hij een ietwat speciale zombie die nog helder kan denken, maar die toch nog af en toe de neiging heeft om mensen te eten. Samen proberen ze de apocalyps te overleven, X's zus te vinden. Ondertussen proberen ze ook te ontrafelen hoe de apocalyps ooit heeft kunnen gebeuren.
2. Blanco
- drama, sci-fi, thriller -
Vergeet de doodstraf en gevangenisstraffen. In een nieuwe wereld ondergaan mensen na een misdaad een reset: een al dan niet groot deel van je geheugen wordt gewist. De zwaarste straf is een "blanco", waarbij je volledige geheugen, je volledige persoonlijkheid wordt weggevaagd (alleen je verstand blijft in stand gehouden). In deze wereld heeft Y net een blanco ondergaan; hij herinnert zich niets van zijn vorige leven, maar is vastbesloten om te ontdekken wie hij is geweest en wat hij heeft gedaan. Dat blijkt echter niet zo makkelijk in een dystopie waarin het concept 'nieuws' niet meer bestaat, zijn naam verwijderd is uit ieder systeem en iedereen die betrokken was bij zijn misdaad er geen woord over rept - of er geen woord over durft te reppen. In zijn zoektocht naar zichzelf ontmoet hij Z, die samen met hem op zoek gaat naar de waarheid die de regering kost wat kost geheim wil houden.
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.