Afgelopen Tweede Kerstdag heb ik doorgebracht met familie bij mijn oma thuis. Waarbij dus de relatie van mijn nichtje ter sprake kwam en dat ze samen met haar moeder en vriend aan de huisarts de pil had gevraagd. Waarop haar vader aan mij vroeg of ik ook de pil slik. Ik heb eerlijk geantwoord en nee gezegd. Zijn reactie kon ik niet helemaal goed peilen (afleiding door iemand anders), maar hij leek verbaasd te zijn over mijn antwoord.
Terwijl ik zoiets heb van, waarvoor zou ik de pil moeten slikken? Qua menstruatie kan het soms heftig zijn, maar sinds ik tampons gebruik gaat dat beter en ik verga niet van de pijn zoals sommige meiden/vrouwen. Waarvoor ik dankbaar ben, want ik heb pas twee keer gehad dat ik de pijn niet trok. Daarnaast heb ik geen relatie en ben ik verder ook niet seksueel actief. Allemaal teveel informatie (of TMI zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen) waarschijnlijk voor jullie, maar goed.
Dus is het raar dat ik de pil niet slik?
Edit: Ik wil ook niet zeggen dat het raar is als je wel de pil slikt om wat voor reden dan ook. Iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Alleen vond ik de reactie van de vader van mijn nicht(je) (officieel achternicht) raar, omdat ik voor mijn gevoel logische redenen heb om de pil niet te slikken.
[ bericht aangepast op 31 dec 2017 - 14:15 ]
Physics is awesome