Alright, here goes nothing: Naar aanleiding van dit topic zie ik een probleem ontstaan wat me zelf tot nog toe niet eerder is opgevallen: een discussie rondom een suggestie is soms heel eenzijdig. Users halen argumenten aan waarom ze vinden dat iets wel moet gebeuren en de mods en admins gaan daar achter de schermen mee verder. Het probleem wat ik zelf ondervind, is dat het niet te peilen is waar hun discussie naartoe leunt. Zijn ze al overtuigd om het wel door te voeren, of hebben ze eigenlijk meer argumenten nodig? Of leunen ze tegen de nee-kant aan en waarom is dat zo? En af en toe komt er een persoonlijke mening van een mod of admin ertussen, maar daar wordt dan wel duidelijk in gezegd dat dit de persoonlijke mening van hem/haar is, dus je hebt nog geen flauw idee.
Ik kan niet geloven dat ik dit argument ga geven, maar hey, het is wel de waarheid: ik ben mod geweest en ik wist zelf niet dat dit best pittig frustrerend kan zijn.
Daarom is mijn voorstel het volgende: ik weet dat de mods en admins beslissen in het belang van de users, maar, mods en admins, geloof me als ik dit zeg, als oud collega, jullie missen soms net dat beetje user. (Alsjeblieft: dit bedoel ik niet onrespectvol, maar het is heel menselijk.) Daarom is het misschien verstandig om met argumenten naar buiten te komen. Bijvoorbeeld bij het topic wat ik al aanhaalde: Nou, we zien dit niet zitten omdat er in de afgelopen maanden zoveel keer gefaket is met het verwisselen van geslacht. Je geeft geen gevoelige informatie naar buiten over users, want je noemt geen users. Alleen ruwe data. Dan kunnen wij als users daar weerargumenten op geven om jullie proberen te overtuigen. En ik weet het, het is een rotwerk aan over en weer informatie die getransporteerd moet worden. Ik vind het persoonlijk alleen tien keer belangrijker dat jullie een volledig uitgebalanceerde beslissing nemen mét argumenten van de users daarin meegenomen.
Bfoeh. Pak van mijn hart, ik hoop dat ik niet tegen teveel hoofden stoot bij de crew, ik heb namelijk nog steeds (als ervaringsdeskundige) volle respect voor jullie baantjes.
Deep inside, I've never felt alive