Hoi,
ik ben zo een van die personen die vrij goed is in self care, met dat ik goed let op mijn mentale gezondheid, en toch ook wel lichamelijke gezondheid. Op een vreemde manier slaat dit echt ook helemaal door soms naar de andere kant. Ik zal je een voorbeeld noemen. Gister voelde het alsof ik zou beginnen met mijn ongesteldheid en ik had krampen de hele dag al gehad. In de namiddag had ik wel een ibuprofen genomen, maar die was 's avonds al weer uitgewerkt. Daarnaast was opeens stress als een bom ingeslagen bij mij. Ik ben toen na het kerstfeestje met mijn vrienden niet naar bed gegaan, maar ik ben opgebleven tot 2u 's nachts, want ik voelde mij mentaal shit. Toen ik vanochtend wakker werd -niet al te vroeg uiteraard want, haha- toen ben ik direct naar de winkel gegaan zonder te ontbijten, zelfs nu heb ik nog niet gegeten vandaag.
Vandaag viel nog wel mee, ik zal dadelijk wel mijn manderijntje gaan eten, maar ik heb een hele blokperiode gehad waarin ik vrij weinig at omdat ik daar gewoon geen zin in had (door stress bijvoorbeeld). Dat is mij echt niet goed bekomen (ongeveer 4 kilo afgevallen, en dat is veel als je normaal 0,5 tot 1 kilo fluctueert). Dus nu is mijn probleem eigenlijk dat ik beter voor mezelf moet zorgen als ik mij mentaal niet 100% voel. Enkel weet ik niet zo goed hoe.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt