Vroeger haalde ik altijd mijn boeken bij de bieb in mijn woonplaats, maar hij is nogal klein en later kwam ik voor school steeds vaker in de stad en aangezien beide bibliotheken onder dezelfde eigenaar vallen, stapte ik toch over naar de grote bieb in de stad. Echter ging ik deze week weer eens naar die in mijn eigen woonplaats om een paar boeken te halen. Het is hier nogal erg streng christelijk, en dat was te merken ook.
Bijna elk boek wat ik heb gehaald en waar de woorden: ‘god’ en ‘jezus’ in staan op een manier die niet erg lovend is, zijn door gekrast. Uiteraard zijn ‘godverdomme’ ‘jezus christus’ ‘jeetje’ ‘gadverdamme’ enzovoort ook allemaal weggehaald. Nu herinnerde ik me opeens weer dat dit vroeger ook het geval was als ik hier een boek leende, en soms zelfs nog met de begeleidende intro tekst hoe duivels het boek wel niet was op de eerste pagina gekrabbeld.
Ik ben erg goed in overreacten maar dit irriteert me tot het punt waarop ik gewoon kwaad raak. Waar de fuck haal je het lef vandaan om in boeken te krassen als het taalgebruik je niet aanstaat? Lees het dan gewoon lekker niet. UUUUUGH.
Hebben jullie zoiets wel eens meegemaakt?
Edit: en nee, ik kan er echt niet tegen als er op deze manier met boeken wordt omgegaan. Die dingen zijn me echt heilig.
[ bericht aangepast op 24 nov 2017 - 19:16 ]
Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"