• Hoi,

    Ik ben momenteel bezig voor een insigne opkomst voor te bereiden voor de volgende lente. Voor de niet scouting mensen een insigne is een soort badge, die je op je blouse kunt naaien, insignes zijn vaardigheidsbadges. Als je dit op je blouse hebt wilt dit dus zeggen dat je hier meerdere activiteiten over gedaan hebt en het een en het ander weet.

    Omdat ik zelf EHBO'er ben en op scouts leeftijd dit ook gehad heb en dit tof vond ben ik dus bezig om voor mijn groep (6 tot 10) 3 opkomsten in te vullen.
    1 opkomst is 2,5 uur dus grotendeel van die tijd moet ingevuld worden over EHBO.

    Dit is wat ik tot nu toe heb:
    Opkomst 1: Uitleg over het insigne, Uitleg over EHBO wat het inhoud, allemaal een casus krijgen ze waarbij ze de gevaren, oplossingen en wat te doen als moeten gaan invullen zodat dit hierna besproken kan worden en een brandoefening in het gebouw.

    Opkomst 2: Deze opkomst zal in 4 onderdelen plaatsvinden, dus de groep in 4 en elk leiding heeft een eigen onderdeel die zij met de groep behandeld. De onderdelen zijn Veiligheid & de ehbo koffer, Hygiëne & brancard maken, Pleisters & verbranding en tot slot Verband & Mitella.

    Opkomst 3: Hier wil ik een soort quiz wat in het bos rond hangt die ze moeten zoeken met kleine opdrachten etc. om te kijken wat ze weten. En een insigne uitdeel moment.

    Nu vroeg ik mij af of jullie nog dingen missen, ik heb bewust gekozen voor dingen die voor kunnen komen zoals verbranding, want we stoken veel vuur breuken, kneuzingen komen er ook in voor maar wat minder uitgebreid.

    Bedankt als je dit allemaal hebt gelezen, als je leuke ideeën hebt mag dit ook XD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan