• IN HET WEB VAN DE DOOD
    ALS EEN VLIEG, WACHTEND OP DE SPIN - GEEN ONTSNAPPING MOGELIJK


          Je kent het moment vast wel. Dat moment dat je niet kan slapen, terwijl je tegelijkertijd zo snakt naar wat rust, dat je niet eens kan bedenken wat je eigen naam is. Vagelijk weet je het wel. Je weet hoe je heet, en dat je het beste zou kunnen opstaan, omdat als je zo blijft liggen, je nog in geen honderd jaar weer in slaap valt. Maar omdat het nog donker is, ga je ervan uit dat het vroeg is, te vroeg om op te staan. Ook als je je ogen opent kan je slecht vage lichtvlekken, afkomstig van een raam, zien in de duisternis. Alles is beschilderd met een transparante laag van donkerte.
          En dan, als je mij op die ene ochtend bent, besef je je dat dit niet je thuis is.


    Story
          Een groep tieners wordt, met gaten in hun geheugens, wakker in een blokhut. Niemand van hen lijkt te weten waar ze zijn, hoe ze er zijn gekomen, of waarom ze er zijn. Ook kennen ze elkaar niet. In hun poging antwoorden op deze vragen te vinden, wordt één van hen dood gevonden, met een briefje bij het lijk dat er duidelijk op wijst dat de moordenaar in hun midden is. Het is de bedoeling voor de onschuldigen om uit te vinden wie de moordenaar is, en voor de moordenaar de bedoeling om dit verborgen te houden. Ik kies de moordenaar uit, en het is niet de bedoeling dat je alvast in het topic gaat vragen of je de moordenaar mag spelen, want dan zou je het idee een beetje door elkaar gooien. (De spelers weten dus ook niet wie de moordenaar is, hier meer informatie over in het kopje "Roles".)

    IT'S NOT SAFE

    Roles
    Onschuldige kinderen
          De onschuldige kinderen zijn zoiets als de dorpelingen in "de Weerwolven van Wakkerdam". Als onschuldig kind ben je wakker geworden in de blokhut zonder enig idee te hebben waar je precies bent, en hoe je er gekomen bent.
          Elk onschuldig kind had thuis, of ergens anders in het leven, problemen. Dit zou kunnen betekenen dat ze gepest werden, maar ook iets meer in zichzelf gekeerds, als een slechte vriendengroep, kan. Het ding is dat je alles van deze problemen bent vergeten. Net gehoord dat je oom je zou vermoorden? Je zal die dag niet meer voor de geest kunnen halen. Hoe groter het probleem, hoe minder je je zal herinneren. Iemand die al als kind mishandeld werd, zal dus eigenlijk niks van zijn of haar leven meer weten. (Alsjeblieft, als je zo'n probleem bedenkt, kies het niet puur omdat je het "cool" vindt. Ik weet dat dit wat ironisch klinkt als bedenker, maar kies iets waarvan je weet waarover je het hebt. Als je dus geen idee hebt over de gevolgen van bijv. een verkrachting, kies een lichter onderwerp. Natuurlijk hoef je het niet zelf te hebben meegemaakt, ik hoop dat je niks hebt meegemaakt hiervan, maar bedenk dat je het wel serieus moet nemen, en als dat niet lukt, je misschien voor zoiets als een slechte vriendschap kan kiezen, of het verliezen van populariteit, wat minder traumatiserend is.) Naast dit probleem, zijn ze ook vergeten dat ieder van hen de moordenaar al eens eerder ontmoet heeft.
          Deze kinderen zullen tussen de elf en twintig jaar in zitten. De onschuldige kinderen weten niet wie de moordenaar is, maar hun doel is om deze te ontmaskeren.
          Alle kinderen hebben een voorwerp bij zich dat kan helpen bij het herinneren van je probleem. (Stel, je had een voetbalwedstrijd verloren waardoor iedereen boos op je werd, kan je een voetbal bij je hebben) De kinderen weten niet waarom ze dit precies bij zich hebben, maar wanneer ze er eens beter naar kijken is de kans groot dat ze herinneringen terug krijgen.
          Dus, korte samenvatting. Alle kinderen hadden een probleem, en hebben vlak voor ze hier kwamen de moordenaar ontmoet. Zowel het probleem als de ontmoeting zijn ze vergeten. Ze hebben een voorwerp bij zich dat ze kan helpen met het herinneren van hun probleem. De kinderen zijn tussen de 11 en 20 jaar in. Ze willen de moordenaar ontmaskeren, omdat ze bang zijn dat ze het volgende slachtoffer zullen zijn.

    Moordenaar
          De moordenaar lijkt precies op de kinderen. Deze moordenaar is ook tussen de 11 en 20 in, heeft ook vroeger een probleem gehad en heeft een voorwerp bij zich. (Lees voor meer informatie het kopje van de onschuldige kinderen.)
          Er zijn een paar verschillen. Deze moordenaar, is ten eerste, al dood. Het is een geest, die op de één of andere manier toch een normaal lichaam heeft. (Als je de geest echt gaat spelen, zal ik hier in een privébericht een uitleg over geven.) Ten tweede, herinnert deze moordenaar zich wel alles, hij of zij doet alleen alsof dit niet het geval is.
          Het doel van de moordenaar is, om de kinderen te vermoorden. Het ligt aan het personage wat hier de motivatie voor is, in het officiële verhaal waar het idee vandaan komt, zocht de geest eigenlijk aandacht van een paar kinderen en wist niet hoe hij dit zou moeten krijgen. Het zou ook kunnen zijn dat hij gelooft dat dood beter voor hen is dan levend, omdat het thuis zo lastig is voor de kinderen. Als moordenaar wil je natuurlijk niet ontdekt worden door de anderen, dus dit zal je heel subtiel moeten doen.
          Als je de moordenaar wilt spelen, stuur mij een privébericht. Stuur wat je motivatie zou zijn als de moordenaar, en ik kies dan een moordenaar. Dit moet je niet in het topic of mijn gastenboek vragen! Als je dit doet, word je het namelijk sowieso niet. Ik kies ook geen mensen die het niet gevraagd hebben.
          Note: Deze moordenaar heeft nog een hulpje, die wel alles herinnert. Het hoeft niet perse echt een hulpje te zijn, maar het is iemand die wel weet wie de moordenaar is en misschien zelfs wel helpt. Dit "hulpje" zal in ieder geval niet aan de anderen mogen verklappen wie de moordenaar is. Als je het "hulpje/de toekijker" wilt zijn, mag je ook een privébericht sturen. Dit is omdat de geheimhouding anders wel erg zwaar voor één persoon wordt, en dat een wat jammere reden zou zijn om een RPG dood te laten lopen.

    Sluit voor deze toekijker niet uit dat mijn rollen het zouden kunnen zijn. Dit betekent niet dat ik ze ben, maar dit is om het wat moeilijker te maken. De moordenaar ben ik sowieso niet.


    "You'll get the line 'Kill or be killed', when someone is pointing a gun at you."


    GO GET AWAY

    Rules
          → Minimaal 100 woorden per post. Dit is vooral een regel voor in het begin, dat mensen ook echt naar elkaar toe gaan en dingen doen, later in de RPG mag dit minder worden.
          → Geen perfecte personages of "godmodding". (Geef je personages negatieve eigenschappen en maak ze niet onoverwinnelijk)
          → Lees het topic goed door voordat je je inschrijft.
          → Wees aardig voor elkaar.
          → Spammen in het (aankomende) praattopic!
          → Max. 4 personages. Dit is vrij veel, dus denk erover na of je er überhaupt meer dan één aankan zonder je personages te verwaarlozen.
          → 16+ is toegestaan, mits je erboven waarschuwt dat het erin zit voor degenen die het niet willen lezen.
          → Je mag elkaars karakters alleen vermoorden, als degene die dood gaat hiervoor toestemming heeft gegeven. Figuranten mag je wel sowieso doden.

    WHO IS TRUSTABLE?

    Characters
    Naam personage - Username - Faceclaim - Paginanummer

    Meisjes
    - Alese Tuckerman - Inktzwart - Bridget Satterlee - 1.3
    - Jackey "Raine" Calyce Evermore - ChiIdhood - Natalie Portman - 1.3
    - Gereserveerd - Pua - ? - ?
    - Peaches Riddle - Herfst - Jessie Paege - 1.2
    - Yada Diazoni "Cinder" - Iratus - Mackenzie Foy - 1.3
    - Gererserveerd - Aniketos - ? - ?

    Jongens
    - Jeffrey Woods - Inktzwart - Jakub Gierszal - 1.1
    - Gereserveerd - philocaly - ? - ?
    - Gereserveerd - Mater - ? - ?
    - Gereserveerd - MurderUpstairs - ? - ?
    - Gereserveerd - Innsaei - ? - ?


    List
    Naam (inclusief achternaam en evt. tweede/derde naam):
    Leeftijd:
    Innerlijk (Uitgebreid graag):
    Uiterlijk (Een faceclaim zou fijn zijn, maar is niet verplicht):
    Probleem (Lees voor info hierover in de spoiler over onschuldige kinderen):
    Verleden (Inclusief de dingen die het personage vergeten is):
    Voorwerp (Lees voor info hierover in de spoiler over onschuldige kinderen):
    Angsten:
    Extra?:
    Y
    O
    U

    L
    O
    S
    T

    Ik kwam op dit idee dankzij Isa/Herfst, dus thanks meid

    Het praattopic

    [ bericht aangepast op 11 sep 2017 - 15:18 ]


    obsessive rage

    Ik moet eerlijk toegeven dat het mij ook nog niet echt gelukt is, maar lukt het iedereen met de rollen?

    2021 layout


    reality is broken

    RECRUIT NOW TO PUT
    IT BACK TOGETHER!

    WHAT'S THE PLOT?
    Have you been having strange dreams? Nightmares?
    REALITY IS AN ORB, AND OUTSIDE OF IT ARE THINGS BEYOND OUR UNDERSTANDING. Our world is a place where time and space make sense. Rules and laws apply. Where there's gravity, heavy objects go. Objects create shadows, for shadows are merely an absence of light. Motion is always fueled by something. Certain heats will turn solid form into liquid, and liquid into gas. These things are simple and predictable–there's no debating on those facts. But beyond the walls of reality, or near the cracks of it, the truth is subjective. Fueled by imagination only. We best know the Unreality (as a few of Those Who Know have dubbed the place) as a state of dreaming–a state of delirium. Creatures (bodiless creatures) like to come and visit our world and use it as a personal playground, much like how we might like to play video games. This is all good and well, until the Khaos Creatures arrive. Khaos Creatures (similar to hackers) try to mess with the laws of Reality, to unravel time and nature into something that it's not. To get to the point: Khaos Creatures have created a weapon to punch holes in our wall of Reality. We call this weapon the Antichrist (due to its similarities with the Biblical figure). It looks human, but it is not, and must be removed as soon as it can be identified to prevent a disastrous fate for everything that lives within the Orb.

    TL;DR: Our world is a simulation. Angels are players. Demons are hackers. Hackers created the Antichrist. We as humans chosen by either party have to either prevent, or cause Armageddon.

    Good chance that they were real, and you barely made it out alive!
    .      .      .      .      .      .      .


    WHO DO WE PLAY?

    PLEASE READ THE CATEGORY YOU WISH TO PLAY ATTENTIVELY, FOR THEY DIFFER FROM TRADITIONAL INTERPRETATIONS OF ITS SPECIES.

                : H U M A N S :
    Although this may seem a bit plain, it truly doesn't have to be! Humans are, as you'll suspect, well... Like us. However, that does give them a lot of freedom of movement. Humans typically have a high tolerance against effects from cracks (such as Nightmare or Khaos creatures), and they aren't very prone to disillusions either. Of course, the specific tolerance on such thing shall depend on the human in question.
    Humans can be reached out to be either angels or demons, or they could stumble upon a crack and want to figure out what is going on.


                : W I T C H E S :
    Witches are, realistically, humans–but due to their sensitivity to cracks and otherwordly presences, they're often perceived as something different. Witches can work for angels, demons, or themselves. They have a heightened imagination which makes them powerful when nearby cracks in the wall. Witches may also experience clairvoyance, varied levels of telepathy, luck (or misfortune), and be unnaturally charming (or ugly, depending on the witch in question). Witches can be of any gender.


    WARNING! The following characters are not actually meant for playing, but they are important to explain in relation to the world and its functions. If you do want to play one of these characters, discuss this first!

                : A N G E L S :
    Angels have two separate categories, fallen and not, but when one is working for angels, we're speaking of those without physical bodies (which are the non-fallen ones).
    Angels are creatures from behind the walls that attempt to keep these boundaries intact.


                : D E M O N S :
    Text

    [ bericht aangepast op 19 okt 2021 - 14:24 ]


    obsessive rage

    Ehm, ik maak Cinder ooit wel af ofzo. Op zondag weiger ik toch stug huiswerk te maken


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Ja, alleen het was redelijk lang stil dus ik heb de mijne nog niet afgemaakt...
    Ik zal haar waarschijnlijk vandaag of morgen af kunnen krijgen


    I have seen my own sun darkened