• Ola!

    Ik ben een echte "ghost" schrijver (ik post pas als ik ver ben met mijn verhaal).
    Maar ik zit even ergens behoorlijk over te twijfelen met mijn huidige fantasy verhaal.

    Kortgezegd gaat het over sterfelijken die samenleven met onsterfelijken [die ik Titans noem]. De Titans zijn eigenlijk verschillende Mythologische Goden en Aartsengelen [denk aan Zeus, Idunn, Ra, Jupiter en Raphaël] Over het plot ga ik niet echt veel verklappen verder, al gaat het draaien om een soort zoektocht en rampen.
    Anyhow; ik heb ze dus allemaal samen gegooid in een "wereld". Maar nu twijfel ik dus of ik dit in een zelfbedachte wereld moet laten afspelen [maar wel modern en stedelijk] of dat ik het gewoon Urban fantasy moet maken, dus gewoon in steden en landen die daadwerkelijk bestaan, of in een totaal andere wereld die volledig zelfbedacht is en veel meer fantasy tintjes heeft?

    {Ik hoop dat je me nog kan volgen, mijn zinnen zijn fantastisch duidelijk...}

    Dit is best een essentieel iets voor het verhaal omdat het hiermee staat of valt, maar ik kan niet kiezen!
    Help me out?



    [ bericht aangepast op 27 aug 2017 - 15:08 ]


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Ik heb gestemd op een wereld zoals we kennen maar dan anders.

    Ik zou wel kijken of je het echt eigen kan maken, met verhalen e.d. over Titans, rituelen oid. En misschien niet dat alles slecht en postapocalyptisch is.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik zou het gewoon in onze wereld maar dan anders houden. Ik ben zelf bezig met een verhaal en ik zie nu pas in hoe moeilijk het is om de technologie van nu hieruit te houden, omdat het niet onze wereld is.
    Met de aarde maar anders heb je veel meer mogelijkheid. Telefoons, Electronica, goeie huizen auto's etc kunnen bestaan, dus je hebt iets meer speelruimte


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik zou de wereld van nu doen, aangezien je Titans ook goden uit de Mythologie zijn van deze wereld, snap je? Ik denk dat als je een eigen wereld zou verzinnen, eigen goden daar ook bij horen.

    Of als je echt een eigen wereld wil, waar zij leven - dat de aarde toch ergens in de verte bestaat.


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik zie al dat ik de enige ben die de derde optie heeft gekozen. Je zult je handen vol gaan krijgen met worldbuilding, maar je zou het zo mooi kunnen maken! Als het goed wordt gedaan, kan worldbuilding een verhaal zoveel verbeteren.
    En onverwachts vond ik worldbuilding erg leuk om te doen. Het leukste hieraan is dat er geen regels of beperkingen hebt. Als jij een boom wil die vierkante blaadjes groeit, is dat allemaal mogelijk.
    Ik denk dat dat het beste past bij je verhaal omdat je ook al titanen hebt enzo ^^

    Of als je echt een eigen wereld wil, waar zij leven - dat de aarde toch ergens in de verte bestaat.


    Of dit!

    [ bericht aangepast op 28 aug 2017 - 15:49 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Guys! zo bedankt voor al jullie reacties!

    word nog steeds lastig kiezen haha want voor alle opties krijg ik wel ideeën. moet alleen even bedenken welke ik dan het mooiste bij mijn verhaal! Maar ik neig toch het meeste naar optie twee hoewel ik optie drie ook wel aantrekkelijker ga vinden nu


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Perses schreef:
    Guys! zo bedankt voor al jullie reacties!

    word nog steeds lastig kiezen haha want voor alle opties krijg ik wel ideeën. moet alleen even bedenken welke ik dan het mooiste bij mijn verhaal! Maar ik neig toch het meeste naar optie twee hoewel ik optie drie ook wel aantrekkelijker ga vinden nu


    Punt is met 3 is het lastig als je aardse goden gebruikt. Dan zou je moeten beslissen dat het in een parallel universum plaatsvindt of in de godenwereld ofzo.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    In je eigen wereld zou je de titanen ook kunnen hernoemen, natuurlijk. Dat is misschien wel leuker hihi. Ik vind het geweldig om namen op te zoeken! (Google denkt al dat ik zwanger ben.)
    Ik had inderdaad overheen gelezen dat het aardse goden zijn. Dan zou ik inderdaad voor optie 2 gaan. Als je met aardse goden werkt is het inderdaad vreemd als het niet op aarde afspeelt.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Catmint schreef:
    Punt is met 3 is het lastig als je aardse goden gebruikt. Dan zou je moeten beslissen dat het in een parallel universum plaatsvindt of in de godenwereld ofzo.


    Cayline schreef:
    In je eigen wereld zou je de titanen ook kunnen hernoemen, natuurlijk. Dat is misschien wel leuker hihi. Ik vind het geweldig om namen op te zoeken! (Google denkt al dat ik zwanger ben.)
    Ik had inderdaad overheen gelezen dat het aardse goden zijn. Dan zou ik inderdaad voor optie 2 gaan. Als je met aardse goden werkt is het inderdaad vreemd als het niet op aarde afspeelt.


    (Namen opzoeken op babynamen sites is leuk he!)
    Maar oke inderdaad in dat geval zou get niet kloppen om bestande goden te gebruiken.

    Maar in het verhaal is het eigenlijk zo dat ze dus eerst apart van de mensen leven dus eigenlijk zoals we ze volgens de mythen kennen. Dan gebeurd er dus iets waardoor ze samen met de mensen.

    Dus nu ik er meer over nadenk ga ik vokr optie twee denk ik!


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Ja dat is een goed idee! Heel veel succes! Ben erg benieuwd naar je verhaal. Ga je het op Quizlet zetten?


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    Ja dat is een goed idee! Heel veel succes! Ben erg benieuwd naar je verhaal. Ga je het op Quizlet zetten?


    Dankjewel! Nouja ik schrijf in eerste instantie in Engels dus het gaat sowieso op Wattpad. En als er mensen zijn die in Engels op Q lezen gooi ik m hier ook op! Ik vind Engels voor mezelf prettiger schrijven haha


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Heb ik ook een hele tijd gehad! Nu nog steeds wel, vooral tijdens mijn outliningsfase, soms klinkt Engels gewoon beter haha.


    SIC | PARVIS | MAGNA